DHL Express: sikeresebb a külföldi piacra is nyitott kkv
A DHL Express globális stratégiája részeként 12 országra kiterjedő kutatást végzett kis- és közepes méretű vállalkozások (kkv-k) bevonásával, amelyben a nemzetközi piaci jelenlét előnyeit és a globalizációban rejlő üzleti sikerek lehetőségeit vizsgálta. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása szerint a nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek és jobban teljesítenek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik. A DHL Express zártkörű sajtóbeszélgetésen mutatta be a kutatás eredményeit, a hazai kkv-kat érintő kihívásokat és a logisztikában rejlő megoldásokat. A sajtóbeszélgetésen Daniel McGrath, DHL Express, Global Media Relations szóvivő, John Lucas, DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgató és Bándli Zoltán, DHL Express Magyarország Kft. értékesítési és marketingigazgató vett részt.
A kutatásokból kiderült, hogy Magyarországon a KKV-k aránya kiemelkedő: 99%(ebből 96% mikrovállalkozás). Földrajzi elhelyezkedés szempontjából a közép-magyarországi régió (a KKV-k 4o%-a található e régióban) a legjelentősebb,a KKV-éknak közel 60%-os a részesedése a GDP-ből és több mint 7o%-os a foglalkoztatásban. A KKV-k részesedése a vállalkozások összes bevételéből meghaladja a 6o %-ot. A gazdasági ágazatokat vizsgálva a kkv-k 8o%-a szolgáltató szektorban működik, A tevékenységi kört tekintve a kkv-k:
– 20%-a a kereskedelemmel foglalkozik,
– 1/% ipari és építőipari-
– 16% műszaki és tudományos tevékenységet végez.
A kkv-k beruházásai adják a nemzetgazdasági fejlesztések több mint felét.
Javuló üzleti várakozások
A kkv-k közel 30%-a számít jó üzleti helyzetre a közeljövőben.
• A legoptimistábbak az exportáló cégek, illetve feldolgozóiparban dolgozó és kereskedelemmel foglalkozó vállalatok – ez egybevág nemzetközi kutatásunk eredményeivel.
• A legpesszimistábbak az építőipari cégek.
A kkv-k külföldi árainak emelkedésére, belföldi árainak pedig a csökkenésére lehet számítani a következő félév során. A cégek többsége inflációkövető áremelést tervez, leginkább a kereskedelem területén.
A kkv szegmensre jelenleg is jellemzőek a likviditási problémák, illetve a lánctartozás. Két szektor érintett leginkább: az építőipar és a kereskedelem.
Alacsony online jelenlét
A magyar kkv-k több mint 50%-a nincs jelen az interneten és nem végez sem online, sem offline hirdetési tevékenységetkülpiacokra termelő, illetve a közepes méretű kkv-k esetében történt termelés bővülés.
A kkv-kra ható legfontosabb változások
• Disztribúciós modellek változása – az internet révén egyszerűbb az új fogyasztói csoportok elérése
• Költséghatékony gyártási technológiák és folyamatok (méretgazdaságossági megfontolások nélkül)
• Egyéni igényekre szabott megoldások
• Növekvő fogyasztás és kereslet a fejlődő gazdaságok bővülő középosztálya részéről
• Egyre nagyobb bizalom a kkv-k iránt a gazdasági növekedés élénkítésében
• Elmozdulás az export lehetőségek irányába a belföldi kereslet megtorpanása következtében
• Bővülő kormányzati támogatások
• Egyre szélesedő nemzetközi kkv finanszírozási lehetőségek
• A csökkenő likviditás miatt alacsonyabb készletszintek, fókusz a változó költségek csökkentésén
A DHL célja: a hazai kkv-k külpiaci sikerének növelése
• 40 éves nemzetközi tapasztalat
• Globális jelenlét és know-how
• Lokális szakértelem
•Szaktanácsadás
• Dedikált üzletkötő: személyes kapcsolat, személyre szabott ajánlatok, megoldások és ügyintézés
• Ügyfélszolgálat és vámcsoport
• Kiadványok, dhl.hu kkv szekció
•Egyszerűen használható online eszközök
• MyDHL: megrendelés, fuvarokmányok kitöltése, nyomon követés, riportok, számlakezelés egy online felületen
• DHL Trade Automation Services: kereskedelmi- és vám információk online adatbázisa
•Árazási politika, ár-érték arány
•Többféle vámképviseleti és vámfizetési mód:
• DTP, NDS
• Vámszámla és közvetett vámképviselet
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >