DHL Express: sikeresebb a külföldi piacra is nyitott kkv

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 25. 11:45

A DHL Express globális stratégiája részeként 12 országra kiterjedő kutatást végzett kis- és közepes méretű vállalkozások (kkv-k) bevonásával, amelyben a nemzetközi piaci jelenlét előnyeit és a globalizációban rejlő üzleti sikerek lehetőségeit vizsgálta. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása szerint a nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek és jobban teljesítenek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik. A DHL Express zártkörű sajtóbeszélgetésen mutatta be a kutatás eredményeit, a hazai kkv-kat érintő kihívásokat és a logisztikában rejlő megoldásokat. A sajtóbeszélgetésen Daniel McGrath, DHL Express, Global Media Relations szóvivő, John Lucas, DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgató és Bándli Zoltán, DHL Express Magyarország Kft. értékesítési és marketingigazgató vett részt.

John Lucas

A kutatásokból kiderült, hogy Magyarországon a KKV-k aránya kiemelkedő: 99%(ebből 96% mikrovállalkozás). Földrajzi elhelyezkedés szempontjából a közép-magyarországi régió (a KKV-k 4o%-a található e régióban) a legjelentősebb,a KKV-éknak közel 60%-os a részesedése a GDP-ből és több mint 7o%-os a foglalkoztatásban. A KKV-k részesedése a vállalkozások összes bevételéből meghaladja a 6o %-ot. A gazdasági ágazatokat vizsgálva a kkv-k 8o%-a szolgáltató szektorban működik, A tevékenységi kört tekintve a kkv-k:

– 20%-a a kereskedelemmel foglalkozik,
– 1/% ipari és építőipari-
– 16% műszaki és tudományos tevékenységet végez.

A kkv-k beruházásai adják a nemzetgazdasági fejlesztések több mint felét.

Javuló üzleti várakozások

A kkv-k közel 30%-a számít jó üzleti helyzetre a közeljövőben.
• A legoptimistábbak az exportáló cégek, illetve feldolgozóiparban dolgozó és kereskedelemmel foglalkozó vállalatok – ez egybevág nemzetközi kutatásunk eredményeivel.
• A legpesszimistábbak az építőipari cégek.

A kkv-k külföldi árainak emelkedésére, belföldi árainak pedig a csökkenésére lehet számítani a következő félév során. A cégek többsége inflációkövető áremelést tervez, leginkább a kereskedelem területén.

Daniel McGrath

A kkv szegmensre jelenleg is jellemzőek a likviditási problémák, illetve a lánctartozás. Két szektor érintett leginkább: az építőipar és a kereskedelem.

Alacsony online jelenlét

A magyar kkv-k több mint 50%-a nincs jelen az interneten és nem végez sem online, sem offline hirdetési tevékenységetkülpiacokra termelő, illetve a közepes méretű kkv-k esetében történt termelés bővülés.

A kkv-kra ható legfontosabb változások

• Disztribúciós modellek változása – az internet révén egyszerűbb az új fogyasztói csoportok elérése

• Költséghatékony gyártási technológiák és folyamatok (méretgazdaságossági megfontolások nélkül)

• Egyéni igényekre szabott megoldások

• Növekvő fogyasztás és kereslet a fejlődő gazdaságok bővülő középosztálya részéről

• Egyre nagyobb bizalom a kkv-k iránt a gazdasági növekedés élénkítésében

• Elmozdulás az export lehetőségek irányába a belföldi kereslet megtorpanása következtében

• Bővülő kormányzati támogatások

• Egyre szélesedő nemzetközi kkv finanszírozási lehetőségek

• A csökkenő likviditás miatt alacsonyabb készletszintek, fókusz a változó költségek csökkentésén

A DHL célja: a hazai kkv-k külpiaci sikerének növelése

• 40 éves nemzetközi tapasztalat

• Globális jelenlét és know-how

• Lokális szakértelem

•Szaktanácsadás

• Dedikált üzletkötő: személyes kapcsolat, személyre szabott ajánlatok, megoldások és ügyintézés

• Ügyfélszolgálat és vámcsoport

• Kiadványok, dhl.hu kkv szekció

•Egyszerűen használható online eszközök

• MyDHL: megrendelés, fuvarokmányok kitöltése, nyomon követés, riportok, számlakezelés egy online felületen

• DHL Trade Automation Services: kereskedelmi- és vám információk online adatbázisa

•Árazási politika, ár-érték arány

•Többféle vámképviseleti és vámfizetési mód:

• DTP, NDS

• Vámszámla és közvetett vámképviselet

Kapcsolódó cikkeink