Destatis: Emelkedtek a német termelői árak januárban
Németországban a vártnál jelentősebben emelkedtek a termelői árak januárban havi és éves összevetésben is, elsősorban az energiaárak növekedése miatt. Az éves drágulás az adat 1949-es jegyzése óta a legnagyobb volt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2014/06/nemetzaszlo-300x221.jpg)
2,2 százalékos emelkedés
A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn közölte, hogy januárban a termelői árak emelkedése 2,2 százalékos volt az előző havihoz és 25 százalékos 2021 januárjához képest.
Az elemzők havi 1,5 százalékos termelői áremelkedést vártak a decemberi 5 százalék után, és a decemberivel megegyező, 24,2 százalékos éves növekedést becsültek a múlt hónapra.
Januárban az energiaárak éves szinten 66,7 százalékkal, havi összevetésben pedig 1,3 százalékkal nőttek. Az éves növekedésen belül az elosztóhálózati földgáz ára 119 százalékkal, az elektromos áramé pedig 66,7 százalékkal emelkedett.
Tavaly átlagosan 10,5 százalék volt a termelői áremelkedés Németországban, miután 2020-ban 1 százalékos csökkenést jegyeztek fel 2019-hez viszonyítva. Tavaly átlagosan 24,8 százalékkal nőttek az energiaárak az előző évi 4 százalékos csökkenés után, a földgáz ára 41,7 százalékkal emelkedett, míg az elektromos áram 25,1 százalékkal drágult 2021-ben.
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >