Deloitte: jelentős könnyítés jöhet az unión kívülre exportálóknak
Jelentős adminisztrációs könnyítést hozhat a nyári adócsomag az Európai Unión kívülre exportálóknak – hívja fel a figyelmet a Deloitte.
A tanácsadó cég közleményében ismerteti: jelenleg az EU területén kívülre a kivitel áfamentességéhez a kiléptető hatóságnak kell igazolnia, hogy a termékek elhagyták az EU-t. Az Országgyűlésnek benyújtott módosítási javaslat alapján azonban már nemcsak a kiléptető, hanem a kiviteli hatóság (az a vámhivatal, amelynél benyújtják a kiviteli nyilatkozatot) igazolása is alkalmas lenne az áfamentesség alkalmazásához.
A bizonyítás többek között a címzett által aláírt vagy hitelesített szállítólevél másolatával, fizetési igazolással, számlával, szállítólevéllel, az árut kiszállító gazdálkodó által aláírt vagy hitelesített okmánnyal, illetve egyes vámhatósági okmányokkal történhet.
Ez a változás illeszkedik az Európai Bíróság egy korábbi döntéséhez, mely az exportértékesítés áfamentességének igazolása tárgyában rögzítette, hogy az értékesítések áfamentessége alapvetően tartalmi feltételeken alapul, és nem tagadható meg a törvényben előírt vámeljárás elmaradására hivatkozással, ha az exportőr bizonyítani tudja, hogy a termék ténylegesen elhagyta az EU területét – írja közleményében a Deloitte.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Olaszország az ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak
A következő időszak egyik legfontosabb feladata az európai gazdasági versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >