Deloitte: átalakítja a pénzügyi szektort a mesterséges intelligencia
Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében a mesterséges intelligencia (AI) – közölte a Deloitte legfrissebb elemezése alapján.
Az elemzők szerint a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést a szektorban az AI szerepének növekedése.
A tanácsadó cég rámutat: a pénzügyi szektor – miközben alacsony növekedésű és kamatozású környezettel, valamint geopolitikai bizonytalanságokkal kell szembenéznie -, folyamatosan fejlődik, a dinamikus környezetben pedig a technológiai innováció, különösen az AI válik meghatározóvá.
A Deloitte legfrissebb FSI Predictions elemzése alapján azt állapítja, hogy az AI-eszközök forradalmasíthatják a szoftverfejlesztést a banki szektorban, amelyben 2028-ra akár 20-40 százalékkal csökkenthetők a szoftverberuházási költségek, azaz mérnökönként évente akár 1,1 millió dolláros megtakarítás is keletkezhet így.
A közleményben Schenk Tamást, a Deloitte Digital partnerét idézve kiemelték: azok a vállalatok, amelyek időben felismerik és felkarolják a változásokat, innovatív módon közelítik meg a technológiai átalakulást, vélhetően kiváló helyzetbe kerülnek a következő évtizedben a piacon.
Az intelligens technológiák révén az ügyfélszolgálat is gyökeresen átalakul a közlemény szerint, ugyanis a személyre szabott, 0-24 elérhető szolgáltatások, mint például az arcfelismerés vagy a hangvezérlés, mindennapossá válnak. Emellett az AI jelentős mértékben hozzájárulhat a csalások elleni küzdelemhez, például a biztosítási szektorban a hamis kárigények kiszűrésével.
Kihívást jelent majd ugyanakkor az AI-t felügyelő robusztus irányítási modellek kidolgozása, de az etikus és felelős AI-használat szintén kulcsfontosságú, különösen a mélyhamisítványok (deepfakes) és a digitális csalások számának növekedése miatt.
Schenk Tamás szerint az AI által vezérelt megoldások lehetőséget kínálnak a pénzügyi rendszerek kihívásainak kezelésére az adatok gyűjtésének automatizálásával, a döntéshozatal sebességének és minőségének javításával, valamint az adott szervezet szabályozási megfelelőség iránti felkészültségének növelésével.
A jövő pénzügyi intézményei azok lesznek, amelyek sikeresen ötvözik a technológiai innovációt a hagyományos banki alapokkal, miközben ügyfélközpontú megközelítést alkalmaznak, és folyamatosan adaptálódnak a változó piaci körülményekhez.
Az AI teremtette lehetőségek kiaknázása és a kapcsolódó kockázatok felelős kezelése kulcsfontosságú lesz a hosszú távú növekedés és a versenyképesség szempontjából – olvasható a Deloitte közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >