Deloitte: átalakítja a pénzügyi szektort a mesterséges intelligencia
Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében a mesterséges intelligencia (AI) – közölte a Deloitte legfrissebb elemezése alapján.
Az elemzők szerint a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést a szektorban az AI szerepének növekedése.
A tanácsadó cég rámutat: a pénzügyi szektor – miközben alacsony növekedésű és kamatozású környezettel, valamint geopolitikai bizonytalanságokkal kell szembenéznie -, folyamatosan fejlődik, a dinamikus környezetben pedig a technológiai innováció, különösen az AI válik meghatározóvá.
A Deloitte legfrissebb FSI Predictions elemzése alapján azt állapítja, hogy az AI-eszközök forradalmasíthatják a szoftverfejlesztést a banki szektorban, amelyben 2028-ra akár 20-40 százalékkal csökkenthetők a szoftverberuházási költségek, azaz mérnökönként évente akár 1,1 millió dolláros megtakarítás is keletkezhet így.
A közleményben Schenk Tamást, a Deloitte Digital partnerét idézve kiemelték: azok a vállalatok, amelyek időben felismerik és felkarolják a változásokat, innovatív módon közelítik meg a technológiai átalakulást, vélhetően kiváló helyzetbe kerülnek a következő évtizedben a piacon.
Az intelligens technológiák révén az ügyfélszolgálat is gyökeresen átalakul a közlemény szerint, ugyanis a személyre szabott, 0-24 elérhető szolgáltatások, mint például az arcfelismerés vagy a hangvezérlés, mindennapossá válnak. Emellett az AI jelentős mértékben hozzájárulhat a csalások elleni küzdelemhez, például a biztosítási szektorban a hamis kárigények kiszűrésével.
Kihívást jelent majd ugyanakkor az AI-t felügyelő robusztus irányítási modellek kidolgozása, de az etikus és felelős AI-használat szintén kulcsfontosságú, különösen a mélyhamisítványok (deepfakes) és a digitális csalások számának növekedése miatt.
Schenk Tamás szerint az AI által vezérelt megoldások lehetőséget kínálnak a pénzügyi rendszerek kihívásainak kezelésére az adatok gyűjtésének automatizálásával, a döntéshozatal sebességének és minőségének javításával, valamint az adott szervezet szabályozási megfelelőség iránti felkészültségének növelésével.
A jövő pénzügyi intézményei azok lesznek, amelyek sikeresen ötvözik a technológiai innovációt a hagyományos banki alapokkal, miközben ügyfélközpontú megközelítést alkalmaznak, és folyamatosan adaptálódnak a változó piaci körülményekhez.
Az AI teremtette lehetőségek kiaknázása és a kapcsolódó kockázatok felelős kezelése kulcsfontosságú lesz a hosszú távú növekedés és a versenyképesség szempontjából – olvasható a Deloitte közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsony 2025: korábban kezdünk, tudatosan költünk, az AI-jal válogatunk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az SAP bővíti európai szuverén felhőkínálatát, hogy elősegítse az AI fejlődését a régióban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Z-generációsok tanítják az idősebb kollégáikat a mesterséges intelligencia használatára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop: több száz termék ára csökkent, a kormány bővítheti a kört
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Turizmus: enyhén romló konjunktúra, de még mindig a legjobb a gazdasági szektorok között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Minimálisan erősödött az euróövezet gazdasági aktivitása augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >