Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún. pharma-dermo márkák kapcsolódtak be.
Az Euromonitor legfrissebb szépség- és testápolási kutatása alapján Dél-Korea 2023-ban a hatodik helyen állt a globális dermokozmetikai piacon és ezzel a valaha volt legjobb teljesítményt nyújtotta, hiszen az összesített „versenyben” a 11. helyet foglalja el.
A dermokozmetikumok gyors növekedése mind a gyógyszertári, mind a nem gyógyszertári, ún. concept-dermo és dermo-inspirált márkák versenyét is vonzotta. Ezek a márkák bevezetésük után vagy koncepciójuk alapján a dermokozmetika egyes aspektusaira építenek, kihívást jelentve ezzel a hagyományos dermokozmetikai márkák számára, amelyek fejlesztéséhez az átfogó kutatás és a klinikai vizsgálatok miatt hosszabb időre van szükség.
– A szigorúan vett dermokozmetikai márkákat a „concept-dermo” márkák növekedés tekintetében megelőzik mind az új bevezetések ütemét, mind a marketingfelhajtás mértékét illetően – jegyezte meg a jelentés.
A dermokozmetikumok számára a tiszta szépségápolási márkák is versenyt jelentenek azáltal, hogy az érzékeny bőrt célozzák és a természetes összetevők hatékonyságát hangsúlyozzák, igaz tudományos bizonyítékok nélkül. Dél-Koreában például az egyik vezető tiszta szépségápolási márka „eredetiösszetevő-biztosítási” rendszert vezetett be, ami megnehezíti a fogyasztók dolgát, amikor dermokozmetikumok és nem dermokozmetikumok között választanak.
A jelentés szerint a fogyasztói elvárások megértése kulcsfontosságú a dermokozmetikai piac bővítéséhez. A dél-koreai fogyasztók a prémium tulajdonságok hallatán bizonyított hatékonyságra és orvosi támogatásra asszociálnak.
Az Euromonitor 2023-as felmérése szerint a dél-koreai fogyasztókat sok más országnál nagyobb arányban (30%) zavarja bőrük bőrhibákra/pattanásokra való hajlama. Az érzékeny bőr és a viszkető fejbőr szintén gyakori aggodalmak, ami komoly alapot jelent a dermokozmetikumok számára.
A piaci jelenlét fenntartása érdekében a dermokozmetikai márkáknak a bőr- és hajápoláson túlmenően érdemes termékeikkel megjelenniük a dekorkozmetikumok és az illatszerek kategóriájában is.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >