Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún. pharma-dermo márkák kapcsolódtak be.
Az Euromonitor legfrissebb szépség- és testápolási kutatása alapján Dél-Korea 2023-ban a hatodik helyen állt a globális dermokozmetikai piacon és ezzel a valaha volt legjobb teljesítményt nyújtotta, hiszen az összesített „versenyben” a 11. helyet foglalja el.
A dermokozmetikumok gyors növekedése mind a gyógyszertári, mind a nem gyógyszertári, ún. concept-dermo és dermo-inspirált márkák versenyét is vonzotta. Ezek a márkák bevezetésük után vagy koncepciójuk alapján a dermokozmetika egyes aspektusaira építenek, kihívást jelentve ezzel a hagyományos dermokozmetikai márkák számára, amelyek fejlesztéséhez az átfogó kutatás és a klinikai vizsgálatok miatt hosszabb időre van szükség.
– A szigorúan vett dermokozmetikai márkákat a „concept-dermo” márkák növekedés tekintetében megelőzik mind az új bevezetések ütemét, mind a marketingfelhajtás mértékét illetően – jegyezte meg a jelentés.
A dermokozmetikumok számára a tiszta szépségápolási márkák is versenyt jelentenek azáltal, hogy az érzékeny bőrt célozzák és a természetes összetevők hatékonyságát hangsúlyozzák, igaz tudományos bizonyítékok nélkül. Dél-Koreában például az egyik vezető tiszta szépségápolási márka „eredetiösszetevő-biztosítási” rendszert vezetett be, ami megnehezíti a fogyasztók dolgát, amikor dermokozmetikumok és nem dermokozmetikumok között választanak.
A jelentés szerint a fogyasztói elvárások megértése kulcsfontosságú a dermokozmetikai piac bővítéséhez. A dél-koreai fogyasztók a prémium tulajdonságok hallatán bizonyított hatékonyságra és orvosi támogatásra asszociálnak.
Az Euromonitor 2023-as felmérése szerint a dél-koreai fogyasztókat sok más országnál nagyobb arányban (30%) zavarja bőrük bőrhibákra/pattanásokra való hajlama. Az érzékeny bőr és a viszkető fejbőr szintén gyakori aggodalmak, ami komoly alapot jelent a dermokozmetikumok számára.
A piaci jelenlét fenntartása érdekében a dermokozmetikai márkáknak a bőr- és hajápoláson túlmenően érdemes termékeikkel megjelenniük a dekorkozmetikumok és az illatszerek kategóriájában is.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát,…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >