Debütált a Blues Kékfrankos 2016 – kiváló évjárat Egerből
Már a Kovács Nimród borászat kóstolótermében sorakoznak a 2016-os évjáratú Blues Kékfrankos palackok, amelyek a 2015-es évjárathoz hasonlóan magas minőséget és különleges borélményt jelentenek a fogyasztóknak. A három évvel ezelőtti szüret – noha az ország nyugati részein az erős májusi fagykár utáni nyári jégesők és csapadékos augusztus megtizedelte a szőlőtermést – az egri borvidéken szép szőlővel és jó terméssel zárult. All that jazz termékcsaládunk Kékfrankosában harmonikusan simulnak eggyé az illatok és ízek a terroir kínálta egyedi ásványossággal. Szilva, cseresznye és étcsokoládé aromája és selymes tanninok jellemzik két Monopole-dűlőnk, a Nyilasmár és Nagyfai kiváló minőséget adó gyümölcseinek fajtaházasítását, s e karakterét a hosszas tölgyfahordós érlelés miatt a palackban is még évekig megőrzi bor.
Érdekesség, hogy a híres burgundiai Billon cég kifejezetten az All that Jazz termékcsaládunkba tartozó Blues Kékfrankosunkhoz ajánlotta Richelieu típusú hordóit. Filozófiánk szerint boraink negyven százalékát magyar, másik negyven százalékát francia, húsz százalékát pedig amerikai tölgyfahordókba tesszük.
Monopole Blues 2016A Kékfrankos fajtának és nevének eredetéről számos ellentmondásos információ létezik. Tény, hogy noha lehetne tisztán magyar fajta is, eredetileg Blaufränkisch néven rögzítették a franciországi Colmarban 1875-ben. Genetikailag alátámasztott tény azonban hogy az osztrák blaufränkisch azonos a magyar kékfrankossal, a fajta bölcsője pedig a Dalmácia–Ausztria–Magyarország háromszögben ringott. A kékfrankos név magyarázatára is többféle variációt ismerünk. A legelterjedtebb szerint a napóleoni háborúk idején francia kézre került Sopronban a katonáknál kétféle fizetőeszköz volt, egy kevésbé értékes fehér és egy konvertibilis kék, ezért az ottani szőlősgazdák a jó borért kékben kérték a fizetséget. Egy másik elmélet szerint a kékfrankos a Blaufränkisch szó szerinti fordítása, amiből a blau nem igényel magyarázatot, a fränkisch pedig Nagy Károly óta a minőségi fajták megkülönböztetésére szolgált a silány heunischokkal szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >