Debrecenben nyílik a 13. Decathlon áruház

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 07. 21. 12:12

Fél év alatt feladta a Decathlon tulajdonosa, hogy Koodza néven sportdiszkontláncot hozzon létre Magyarországon. A Decathlon viszont újrakezdi a hálózatbővítést.

Miután az idén már nyereségesen működik a hálózat, a francia anyacég engedélyezte az sportáruházlánc bővítését, így az év végén Debrecenben nyílik a 13. Decathlon áruház – tájékoztatta a Világgazdaságot Pósfai Gábor ügyvezető igazgató, hozzátéve: mintegy 2 millió eurót szánnak az új egység létesítésére. A cég ugyanis csak a soroksári áruházat bérli, a többi saját tulajdonban van. Így 2005 óta a Decathlon-beruházások összértéke meghaladta a 40 millió eurót, és ehhez járult az ősz óta működő hatvani logisztikai központ, amely egymagában 4 milliárd forintba került.

Ami a magyarországi hálózatbővítést illeti, utoljára 2009 végén nyílt új egység, igaz, akkor egyszerre négy is: Kecskeméten, Maglódon, Szombathelyen és Dunaújvárosban. Ugyanakkor bővítették négyezerről nyolcezer négyzetméteresre az elsőként, 2005 áprilisában nyitott egységet Budaörsön. Amint az ügyvezető igazgató elmondta, a Pécs, Szeged és Nyíregyháza lesz a következő célállomás, de a hoszszú távú terv szerint minden nagyobb városban lesz egy-egy Decathlon. A hat évvel ezelőtti piacra lépéskor 30 egység létrehozása volt a terv.

Valószínűleg a válság miatt szűnt meg fél év után – tavaly tavasszal, szép csendben – az ugyancsak a Oxylane csoporthoz tartozó sportdiszkontlánc, a Koodza első három magyarországi áruháza. A Koodza diszkontok eredményessége ugyanis elmaradt a Decathlon áruházak teljesítményétől. A Decathlon a városszéli bevásárlóközpontok környékén épít áruházakat, a Koodza viszont bérelte az ezer négyzetméteres egységeket. A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink