Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország Kft. együttműködve a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, a kezdeményezést támogatja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is – jelentették be a szervezők csütörtökön a programindító sajtótájékoztatón.

(Fotó: Pixabay)
Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója fontos célnak nevezte, hogy az áruházaik térségében lévő termelők, alapvetően a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira. Jelenleg egy-egy áruházuknak mintegy 300 millió forintos beszerzése van lokális termelőktől, ezt a számot szeretnék 6-8-szorosára növelni – jelezte az MTI érdeklődésére. Nagy Attila elmondta azt is, hogy jelenleg áruházaikban mintegy 46 ezer terméket forgalmaznak, ennek felel élelmiszer, aminek a 86 százaléka Magyarországon megtermelt, illetve előállított élelmiszer. Hozzátette: a csaknem hatezer Magyar termék védjeggyel ellátott termékből 1200-at forgalmaznak, köztük 126 saját márkás terméküket. A saját márkás termékeket szeretnék összekapcsolni a most elindított lokális beszállítói programmal, és a jövőben akár országos beszállítókká is válhatnak a kistermelők – mondta. Hozzáfűzte, hogy a program debreceni nyitórendezvényén beszállítói fórumot is tartanak mintegy félszáz környékbeli termelő részvételével. A lokális beszállítói programban együttműködő Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter azt mondta, 260 vállalattal állnak kapcsolatban, amelyeknek az összárbevétele 4500 milliárd forint, és 48 ezer embert foglalkoztatnak.
Ezek a cégek állítják elő a hatezer Magyar termék védjegyes terméket, amelyek egy ezer fős kutatás eredménye szerint igen népszerűek a vásárlók körében
A megkérdezettek több mint 90 százaléka ismeri és vásárolja is a védjegyes árukat, amelyekkel szemben elvárás, hogy magyar alapanyagokból készüljenek, kiváló minőségű, megbízható, ellenőrzött termékek legyenek, amelyeket magyar munkaerő készít – sorolta Benedek Eszter. Papp Zsolt, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke jelezte: támogatják az egyedülálló kezdeményezést, a termelők és a kiskereskedők együttműködését, mert egyrészt fontos, hogy a helyi termelők új piacokhoz jussanak, másrészt az is, hogy a helyi ízekkel megismerkedhessenek a vásárlók. Elmondta, hogy a NAK kampányt indított a magyar termékek megismertetése érdekében, hogy a fogyasztók tapasztalhassák, az agrárium képes kiváló minőségű alapanyagokkal kiszolgálni az itthoni és a határon túli fogyasztókat. A program indítása kapcsán Nagy Attila az MTI-nek megerősítette: az 5400 főt foglalkoztató Auchan Magyarország Kft. értékesítési nettó árbevétele tavaly 366,312 milliárd forint volt, az előző évben 368,639 milliárd. Adózás utáni eredményük a 2023. évi 586 millió forintról tavaly 6,894 milliárdra nőtt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >Nagy István: beláthatatlanok a műhús terjedésének következményei
A műhús terjedésének következményei beláthatatlanok, térnyerése mind a termelőket, mind…
Tovább olvasom >A klímaváltozás és a nem megfelelő fajtahasználat is rontja a cseresznyeágazat helyzetét
Korszerű termesztéstechnológia, hazai vizsgálatok és a gyakorlatban is jól hasznosítható…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >