Danone: 13 ezer apró lépéssel az élelmiszerpazarlás ellen
13.818 darab terméket tartalmazó élelmiszercsomagokat juttatott el a Danone a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével a nélkülöző családok számára. A Danone vírushelyzetben is odafigyel a rászorulókra: az október 16-i Élelmezési Világnap alkalmából életre hívott Nagy Danone Kihívás során a vállalat munkatársai több mint 13 ezer apró lépést tettek meg együtt a tudatosabb táplálkozás és a fenntarthatóbb jövő felé, a Danone pedig ezeket a kollégák által regisztrált egyéni vállalásokat adományokra váltotta.
Egy autómentes reggel, egy friss, szezonális gyümölcs ebéd után, egy húsmentes vacsora és ételrendelés helyett home office konyha – a többi között ilyen apró vállalásokkal tehetünk sokat a saját egészségünk és a fenntarthatóbb jövőnk érdekében. A szokásainkon változtatni nem egyszerű, de ha van hozzá megfelelő tudás, motiváció és idő, akkor nincs lehetetlen. Ezekre az elemekre épült a Danone idén ősszel indult „Lépjük meg együtt” munkatársak aktív bevonását célzó belső programja. A kampány három szakaszban és hét átfogó témában edukálta, inspirálta, mozgósította a vállalat összes magyarországi munkatársát. A fenntarthatósági és táplálkozástudományi témák között szerepelt például a műanyag csomagolás, a feldolgozott élelmiszerek és a termékcímkék, illetve külön hangsúlyt kapott az élelmiszerpazarlás problémája is. A munkatársak közvetlenül a téma hazai szakértőitől kaptak tippeket és tanácsokat az apró lépések megtételéhez, a kihívás végső célja pedig egy fenntarthatóbb jövőn és a saját egészségükön túl a rászoruló családok megsegítése volt.
„Örömmel vettünk részt a téma szakértőjeként a Danone „Lépjük meg együtt” programjában, és támogattuk a munkatársak szemléletformálását. Az élelmiszerpazarlás elleni harcban a fogyasztók részéről olyan apró lépésekre van szükség, mint a tudatos vásárlás, a tervezés és az odafigyelés. Már akkor is sokat teszünk, ha a polc elejéről vesszük le a boltban az elfogyasztani kívánt terméket, vagy ha otthon a megfelelő helyen tároljuk a megvásárolt élelmiszereket” – osztotta meg tapasztalatait Szabó Szilvia, az Élelmiszerbank ügyvezető igazgatója.
A „One Planet, One Health” („Egy életünk van és egy bolygónk”) jövőképet nemzetközi küldetésként indította el a Danone 2017-ben, arra buzdítva mindenkit, hogy tudatos táplálkozási szokások kialakításával tegyen a fenntartható élelmiszeriparért, a bolygónk jövőjéért. Ennek a víziónak a magyar megfelelőjeként indította el idén ősszel a Danone Magyarország Kft. a – „Lépjük meg együtt! Apró léptekkel a jövőért” szlogennel fémjelzett – munkatársakat a fenntartható jövőért aktivitásra ösztönző idei kezdeményezését. A vírushelyzetre tekintettel a program kizárólag digitális platformokon futott, így a személyes elköteleződést és motivációt új eszközökkel kellett segíteni a rendhagyó home office környezetben. A program folytatódik tovább, de a Danone minden, a dolgozók által eddig megtett és az online szavazófelületen dokumentált apró lépést termékre váltott, így az október 16-i Élelmezési Világnapon már összesen 13.818 darab Danone terméket adományozott rászoruló családoknak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével. Ezzel a mennyiséggel együtt a vállalat idei élelmiszeradománya elérte a 35 ezer tonnát.
Buzási Dániel, a Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint a „Lépjük meg együtt!” kezdeményezés népszerűsége egyértelműen mutatja, hogy egy közös, nemes cél érdekében hajlandóak vagyunk változtatni a szokásainkon: „A Danone Magyarország már több mint 20 éve elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás mellett. Idén a megváltozott körülmények ellenére, és a vírushelyzethez alkalmazkodva folytattuk CSR tevékenységünket és a belső szemléletformálást az egészségünk, a bolygónk és a fenntartható jövő érdekében. A változást nem kívülről kell várnunk, hanem belül kell elkezdenünk, méghozzá apránként, kis lépésekkel. A kollégák nyitottságának és lelkesedésének köszönhetően mi most együtt mégis nagyot léptünk előre”. Buzási Dániel kiváltképp büszke az ambassador csapatra, valamint a „Lépjük meg együtt!” program digitális felületére, ahol a munkatársak számtalan hasznos gyakorlatot és tanácsot osztanak meg egymással a mai napig.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >