Danone: 13 ezer apró lépéssel az élelmiszerpazarlás ellen
13.818 darab terméket tartalmazó élelmiszercsomagokat juttatott el a Danone a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével a nélkülöző családok számára. A Danone vírushelyzetben is odafigyel a rászorulókra: az október 16-i Élelmezési Világnap alkalmából életre hívott Nagy Danone Kihívás során a vállalat munkatársai több mint 13 ezer apró lépést tettek meg együtt a tudatosabb táplálkozás és a fenntarthatóbb jövő felé, a Danone pedig ezeket a kollégák által regisztrált egyéni vállalásokat adományokra váltotta.
Egy autómentes reggel, egy friss, szezonális gyümölcs ebéd után, egy húsmentes vacsora és ételrendelés helyett home office konyha – a többi között ilyen apró vállalásokkal tehetünk sokat a saját egészségünk és a fenntarthatóbb jövőnk érdekében. A szokásainkon változtatni nem egyszerű, de ha van hozzá megfelelő tudás, motiváció és idő, akkor nincs lehetetlen. Ezekre az elemekre épült a Danone idén ősszel indult „Lépjük meg együtt” munkatársak aktív bevonását célzó belső programja. A kampány három szakaszban és hét átfogó témában edukálta, inspirálta, mozgósította a vállalat összes magyarországi munkatársát. A fenntarthatósági és táplálkozástudományi témák között szerepelt például a műanyag csomagolás, a feldolgozott élelmiszerek és a termékcímkék, illetve külön hangsúlyt kapott az élelmiszerpazarlás problémája is. A munkatársak közvetlenül a téma hazai szakértőitől kaptak tippeket és tanácsokat az apró lépések megtételéhez, a kihívás végső célja pedig egy fenntarthatóbb jövőn és a saját egészségükön túl a rászoruló családok megsegítése volt.
„Örömmel vettünk részt a téma szakértőjeként a Danone „Lépjük meg együtt” programjában, és támogattuk a munkatársak szemléletformálását. Az élelmiszerpazarlás elleni harcban a fogyasztók részéről olyan apró lépésekre van szükség, mint a tudatos vásárlás, a tervezés és az odafigyelés. Már akkor is sokat teszünk, ha a polc elejéről vesszük le a boltban az elfogyasztani kívánt terméket, vagy ha otthon a megfelelő helyen tároljuk a megvásárolt élelmiszereket” – osztotta meg tapasztalatait Szabó Szilvia, az Élelmiszerbank ügyvezető igazgatója.
A „One Planet, One Health” („Egy életünk van és egy bolygónk”) jövőképet nemzetközi küldetésként indította el a Danone 2017-ben, arra buzdítva mindenkit, hogy tudatos táplálkozási szokások kialakításával tegyen a fenntartható élelmiszeriparért, a bolygónk jövőjéért. Ennek a víziónak a magyar megfelelőjeként indította el idén ősszel a Danone Magyarország Kft. a – „Lépjük meg együtt! Apró léptekkel a jövőért” szlogennel fémjelzett – munkatársakat a fenntartható jövőért aktivitásra ösztönző idei kezdeményezését. A vírushelyzetre tekintettel a program kizárólag digitális platformokon futott, így a személyes elköteleződést és motivációt új eszközökkel kellett segíteni a rendhagyó home office környezetben. A program folytatódik tovább, de a Danone minden, a dolgozók által eddig megtett és az online szavazófelületen dokumentált apró lépést termékre váltott, így az október 16-i Élelmezési Világnapon már összesen 13.818 darab Danone terméket adományozott rászoruló családoknak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével. Ezzel a mennyiséggel együtt a vállalat idei élelmiszeradománya elérte a 35 ezer tonnát.
Buzási Dániel, a Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint a „Lépjük meg együtt!” kezdeményezés népszerűsége egyértelműen mutatja, hogy egy közös, nemes cél érdekében hajlandóak vagyunk változtatni a szokásainkon: „A Danone Magyarország már több mint 20 éve elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás mellett. Idén a megváltozott körülmények ellenére, és a vírushelyzethez alkalmazkodva folytattuk CSR tevékenységünket és a belső szemléletformálást az egészségünk, a bolygónk és a fenntartható jövő érdekében. A változást nem kívülről kell várnunk, hanem belül kell elkezdenünk, méghozzá apránként, kis lépésekkel. A kollégák nyitottságának és lelkesedésének köszönhetően mi most együtt mégis nagyot léptünk előre”. Buzási Dániel kiváltképp büszke az ambassador csapatra, valamint a „Lépjük meg együtt!” program digitális felületére, ahol a munkatársak számtalan hasznos gyakorlatot és tanácsot osztanak meg egymással a mai napig.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Átlépte az 50.000 kilogrammos álomhatárt azoknak az adományoknak a súlya, amelyek a Mikulásgyárba érkeztek
Mindez a vártnál jobb eredmény, közölte Zsolnai Endre, az akció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >