„Csúnya” zöldségekkel küzd a Tesco az élelmiszerpazarlás ellen
Népszerű a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezése a magyar vásárlók körében, így április közepétől 8 újabb, így összesen már 20 áruházban érhető el az esztétikai hibás, ám minőségileg kifogástalan zöldség-gyümölcs kínálat. A 2017 januárjában indított pilot projekt egyik fő célja, hogy az áruházlánc termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlást.
A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiájában prioritást élvez az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem, melyet több fronton is támogat. Közel 100 hazai áruházában működik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közös élelmiszer-mentő programja, melyben a résztvevő áruházak minden munkanap végén visszagyűjtik és rászorulóknak adományozzák a már nem értékesíthető, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A „Perfectly Imperfect” kínálat hazai bevezetésével pedig újabb frontot nyitott a pazarlás elleni küzdelemben: a nem teljesen tökéletes külsejű, ám élelmiszerbiztonsági szempontból kifogástalan alma, répa és burgonya átvételével az áruházlánc szállítóinak segít. Azzal, hogy több árut vesz át partnereitől, azok kevesebb ehető élelmiszert dobnak ki. A nemes cél mellett ráadásul a Tesco vásárlói is jól járnak, hiszen a szokásosnál kedvezőbb áron juthatnak hozzá a finom és egészséges, ám kissé tökéletlen termékekhez.
A tesztprogram indításakor 12 hazai áruházban érhették el a vásárlók a külsejükben a megszokottól eltérő (főként méret- és héjhibás, valamint nem megfelelő alakú), almát, burgonyát és sárgarépát. Április közepétől pedig 8 újabb áruház (Budapesten a Fogarasi úti, Váci úti és Pesti úti, valamint a kaposvári, mosonmagyaróvári, soproni, egri és a szegedi Tesco Extra) csatlakozott a programhoz, így még több vásárló számára válnak elérhetővé a „kívül szokatlan, belül hibátlan” zöldségek és gyümölcsök.
A Tesco folyamatosan dolgozik azon, hogy a programban résztvevő áruházak számát, illetve az elérhető termékek körét kiterjessze. Az áruházlánc rendszeresen egyeztet szállítóival, valamint a vásárlói visszajelzéseket is figyelembe veszi a program bővítésének tervezésekor.
A programban résztvevő áruházak teljes listája megtekinthető a Tesco weboldalán: http://tesco.hu/perfectly-impe
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >