„Csúnya” zöldségekkel küzd a Tesco az élelmiszerpazarlás ellen
Népszerű a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezése a magyar vásárlók körében, így április közepétől 8 újabb, így összesen már 20 áruházban érhető el az esztétikai hibás, ám minőségileg kifogástalan zöldség-gyümölcs kínálat. A 2017 januárjában indított pilot projekt egyik fő célja, hogy az áruházlánc termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlást.
A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiájában prioritást élvez az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem, melyet több fronton is támogat. Közel 100 hazai áruházában működik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közös élelmiszer-mentő programja, melyben a résztvevő áruházak minden munkanap végén visszagyűjtik és rászorulóknak adományozzák a már nem értékesíthető, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A „Perfectly Imperfect” kínálat hazai bevezetésével pedig újabb frontot nyitott a pazarlás elleni küzdelemben: a nem teljesen tökéletes külsejű, ám élelmiszerbiztonsági szempontból kifogástalan alma, répa és burgonya átvételével az áruházlánc szállítóinak segít. Azzal, hogy több árut vesz át partnereitől, azok kevesebb ehető élelmiszert dobnak ki. A nemes cél mellett ráadásul a Tesco vásárlói is jól járnak, hiszen a szokásosnál kedvezőbb áron juthatnak hozzá a finom és egészséges, ám kissé tökéletlen termékekhez.
A tesztprogram indításakor 12 hazai áruházban érhették el a vásárlók a külsejükben a megszokottól eltérő (főként méret- és héjhibás, valamint nem megfelelő alakú), almát, burgonyát és sárgarépát. Április közepétől pedig 8 újabb áruház (Budapesten a Fogarasi úti, Váci úti és Pesti úti, valamint a kaposvári, mosonmagyaróvári, soproni, egri és a szegedi Tesco Extra) csatlakozott a programhoz, így még több vásárló számára válnak elérhetővé a „kívül szokatlan, belül hibátlan” zöldségek és gyümölcsök.
A Tesco folyamatosan dolgozik azon, hogy a programban résztvevő áruházak számát, illetve az elérhető termékek körét kiterjessze. Az áruházlánc rendszeresen egyeztet szállítóival, valamint a vásárlói visszajelzéseket is figyelembe veszi a program bővítésének tervezésekor.
A programban résztvevő áruházak teljes listája megtekinthető a Tesco weboldalán: http://tesco.hu/perfectly-impe
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >Több mint kétmilliárd forintos fejlesztéssel bővíti e-töltőhálózatát az E.ON Drive Infrastructure az ALDI-nál
Országszerte megnöveli az elektromosautó-töltőinek teljesítményét az E.ON Drive Infrastructure Hungary…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >