„Csúnya” zöldségekkel küzd a Tesco az élelmiszerpazarlás ellen
Népszerű a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezése a magyar vásárlók körében, így április közepétől 8 újabb, így összesen már 20 áruházban érhető el az esztétikai hibás, ám minőségileg kifogástalan zöldség-gyümölcs kínálat. A 2017 januárjában indított pilot projekt egyik fő célja, hogy az áruházlánc termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlást.
A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiájában prioritást élvez az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem, melyet több fronton is támogat. Közel 100 hazai áruházában működik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közös élelmiszer-mentő programja, melyben a résztvevő áruházak minden munkanap végén visszagyűjtik és rászorulóknak adományozzák a már nem értékesíthető, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A „Perfectly Imperfect” kínálat hazai bevezetésével pedig újabb frontot nyitott a pazarlás elleni küzdelemben: a nem teljesen tökéletes külsejű, ám élelmiszerbiztonsági szempontból kifogástalan alma, répa és burgonya átvételével az áruházlánc szállítóinak segít. Azzal, hogy több árut vesz át partnereitől, azok kevesebb ehető élelmiszert dobnak ki. A nemes cél mellett ráadásul a Tesco vásárlói is jól járnak, hiszen a szokásosnál kedvezőbb áron juthatnak hozzá a finom és egészséges, ám kissé tökéletlen termékekhez.
A tesztprogram indításakor 12 hazai áruházban érhették el a vásárlók a külsejükben a megszokottól eltérő (főként méret- és héjhibás, valamint nem megfelelő alakú), almát, burgonyát és sárgarépát. Április közepétől pedig 8 újabb áruház (Budapesten a Fogarasi úti, Váci úti és Pesti úti, valamint a kaposvári, mosonmagyaróvári, soproni, egri és a szegedi Tesco Extra) csatlakozott a programhoz, így még több vásárló számára válnak elérhetővé a „kívül szokatlan, belül hibátlan” zöldségek és gyümölcsök.
A Tesco folyamatosan dolgozik azon, hogy a programban résztvevő áruházak számát, illetve az elérhető termékek körét kiterjessze. Az áruházlánc rendszeresen egyeztet szállítóival, valamint a vásárlói visszajelzéseket is figyelembe veszi a program bővítésének tervezésekor.
A programban résztvevő áruházak teljes listája megtekinthető a Tesco weboldalán: http://tesco.hu/perfectly-impe
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Folytatódik a harc az élelmiszerpazarlás ellen
Magyarország kormánya az elmúlt években számos intézkedést tett az élelmiszerpazarlás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >