Csúcsra járatják a marketinget az e-kereskedők
Ágazattól függően akár az éves forgalmának ötödét is megtermelheti egyetlen rendkívüli nap alatt egy e-kereskedő. Kulcsfontosságú tehát, hogy például a Black Friday alatt ne bukjon el a rendszer technikai, műszaki probléma miatt. Az elmúlt időszak digitális fejlesztései vizsgáznak ezekben a napokban, a tapasztalatokat a karácsonyi szezonban hasznosíthatják a vállalkozók. Aki még nem rendelkezik digitális támogatással, a Modern Vállalkozások Programjának jóvoltából juthat segítséghez.
A teljes infrastrukturális és gazdasági folyamatot hatalmas terhelés éri egy nap alatt, a Black Friday a komplett rendelési, kiszolgálási, szállítási kapacitást igénybe veszi egy webshop esetében. A stabil működés, vagyis a technikai és folyamatbeli háttér, és annak megfelelő skálázása biztosítani tudja, hogy az impulzusszerűen érkező forgalmat valóban kezelni tudja egy vállalkozás – mondja Koleszár Péter, az elmúlt években több mint húszezer vállalkozás digitalizációját segítő Modern Vállalkozások Programjának vezető ITK tanácsadója.
A jó hír, hogy erre a terhelésre fel lehet készülni, ellentétben a tavaly néhány hét alatt váratlanul begyűrűző koronavírus-járvánnyal. A pandémia meglehetősen differenciáltan érintette a hazai e-kereskedelmi szektort. Az FMCG, barkács, lakberendezési, számítástechnikai, műszaki cikkek internetes forgalmazói egyértelmű nyertesei voltak a folyamatnak. További ágazatokban terméktípustól függően fordult pirosba vagy feketébe az értékesítés – érdemes csak az alkalmi ruhák, vagy a szépségipari termékek eladhatóságára gondolni, mond egy példát a szakember.
A digitalizált, automatizált üzletmenet kimutatható versenyképességet jelent az érintett vállalkozások számára. A felhalmozott adatok elemzése gyors alkalmazkodást, korrekciót tett lehetővé, a változó érdeklődést is tudták követni a cégek – értékelte az elmúlt időszak tapasztalatait Koleszár Péter. Hozzátette, a mesterséges intelligencia alapú metódusok a legnagyobb e-kereskedők sajátja, de a digitalizáció nem feltétlen jelent űrtechnikát, olykor a legegyszerűbb időpontfoglaló, chatbot, vállalatirányítási szoftver is jelentőst lökést adhat egy kkv-nak.
Az MVP tanácsadójának szavait erősíti meg a közel egy évtizede piacon lévő, a teljes közép-európai szektorban e-kereskedelmi ügyfélkörrel rendelkező Growww Digital digitálismarketing-ügynökség ügyvezetője, Dunder Krisztián is. „Az e-kereskedelemben úgy lehet nagyot nőni, ha széles a termékpaletta, ha van érdeklődés és csúcsra járatják a marketing gépezetet. Ahol több ezer termék van a palettán, ott viszont már elengedhetetlen az automatizáció, a folyamatok digitalizációja” – ismerteti tapasztalatait a komoly piaci volumennel rendelkező, éves szinten akár milliárd forintos forgalmú vállalatoknak informatikai megoldásokat, hirdetés-menedzsmentet biztosító cég vezetője.
Tapasztalata szerint, amely több száz hazai és környező országbeli vállalkozás adatain alapul, a járványt megelőző időszakhoz képest bizonyos időszakokban – mint például a Black Friday vagy az Advent – akár háromszorosára nőtt a vállalkozások hirdetési volumene, és folyamatosan tovább is növekszik a keret. A járvány masszív előrelépést okozott az e-kereskedelemben, az idei szezon is erős lesz azáltal, hogy szélesedett a vásárlók köre, erősödött az e-vásárlás kultúrája. A felfutás már októberben látszódott, megduplázódott a tranzakciók száma januárhoz képest. Dunder Krisztián véleménye szerint a digitalizáció során beszerezhető, egyedi hirdetés-automatizáló, -optimalizáló szoftverekkel még hatékonyabbá tehető a digitális marketing, mintha csak a Google, vagy a Facebook saját rendszerét használnák a vállalkozások. Az elemzés, értékelés és menedzselés ugyanis jelentős hozzáadott értéket jelent a cégeknek, akik magyar és nemzetközi tulajdonú, forgalmazású megoldások tárházából válogathatnak.
A Growww Digital maga is jó partneri viszonyt ápol a Modern Vállalkozások Programjával, amely már több mint húszezer vállalkozást keresett meg díjmentes tanácsadási lehetőségével. A program révén nemcsak díj- és kötelezettségmentes fejlesztési koncepcióhoz jutnak az érintett cégek, de lehetőségük van az MVP minősített, validált informatikai beszállítóival is partneri kapcsolatot kiépíteni. Ebből már több 1100 cég áll rendelkezésre a program adatbázisában, melyek háromezernél több informatikai szolgáltatást kínálnak a résztvevőknek. A vallalkozzdigitalisan.hu oldalon azok a vállalkozások is böngészhetik a listát, amelyek még nem vették fel a személyes kapcsolatot a program tanácsadóival. Az MVP partnerség nagy előnye, hogy a szakember a digitalizációhoz szükséges forrásszerzésben is segítségre tudnak lenni.
Így segít a Modern Vállalkozások Programja
A Modern Vállalkozások Programjának fő célkitűzése a vállalkozások korszerű, elsősorban infokommunikációs technológiák iránti érzékenyítése, szemléletformálása. A kiterjedt tanácsadói hálózat, a rendezvények és a ’vállalkozz digitálisan’ weboldal (www.vallalkozzdigitalisan.hu) a vállalkozások tájékozódását, fejlődését segíti, amely által a versenyképességük is javulhat. A Program tehát alapvetően díjmentes szolgáltatásokkal, digitális eszközök bevezetésére ösztönzi a hazai cégeket. Amellett, hogy célja a hazai digitális szemléletformálás, a digitalizáció népszerűsítése a vállalkozások körében, és tevékenységével kaput nyit a vállalkozások számára efelé, egyfajta világítótorony szerepet is betölt a szervezet: segít eligazodni a vállalkozásoknak a digitalizációt érintő fejlesztési lehetőségek és támogatások terén.
(x)
(támogatott tartalom)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >