Csúcsra járatják a marketinget az e-kereskedők
Ágazattól függően akár az éves forgalmának ötödét is megtermelheti egyetlen rendkívüli nap alatt egy e-kereskedő. Kulcsfontosságú tehát, hogy például a Black Friday alatt ne bukjon el a rendszer technikai, műszaki probléma miatt. Az elmúlt időszak digitális fejlesztései vizsgáznak ezekben a napokban, a tapasztalatokat a karácsonyi szezonban hasznosíthatják a vállalkozók. Aki még nem rendelkezik digitális támogatással, a Modern Vállalkozások Programjának jóvoltából juthat segítséghez.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/11/infograf_piac_es_profit_11_18_2-1024x576.jpg)
Forrás: 14. Nagy Webáruház Felmérés, https://ekerstat.hu/nagy-webaruhaz-felmeres/
A teljes infrastrukturális és gazdasági folyamatot hatalmas terhelés éri egy nap alatt, a Black Friday a komplett rendelési, kiszolgálási, szállítási kapacitást igénybe veszi egy webshop esetében. A stabil működés, vagyis a technikai és folyamatbeli háttér, és annak megfelelő skálázása biztosítani tudja, hogy az impulzusszerűen érkező forgalmat valóban kezelni tudja egy vállalkozás – mondja Koleszár Péter, az elmúlt években több mint húszezer vállalkozás digitalizációját segítő Modern Vállalkozások Programjának vezető ITK tanácsadója.
A jó hír, hogy erre a terhelésre fel lehet készülni, ellentétben a tavaly néhány hét alatt váratlanul begyűrűző koronavírus-járvánnyal. A pandémia meglehetősen differenciáltan érintette a hazai e-kereskedelmi szektort. Az FMCG, barkács, lakberendezési, számítástechnikai, műszaki cikkek internetes forgalmazói egyértelmű nyertesei voltak a folyamatnak. További ágazatokban terméktípustól függően fordult pirosba vagy feketébe az értékesítés – érdemes csak az alkalmi ruhák, vagy a szépségipari termékek eladhatóságára gondolni, mond egy példát a szakember.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/11/Kolesza%CC%81r-Pe%CC%81ter-scaled.jpg)
Koleszár Péter – vezető IKT tanácsadó, Modern Vállalkozások Programja
A digitalizált, automatizált üzletmenet kimutatható versenyképességet jelent az érintett vállalkozások számára. A felhalmozott adatok elemzése gyors alkalmazkodást, korrekciót tett lehetővé, a változó érdeklődést is tudták követni a cégek – értékelte az elmúlt időszak tapasztalatait Koleszár Péter. Hozzátette, a mesterséges intelligencia alapú metódusok a legnagyobb e-kereskedők sajátja, de a digitalizáció nem feltétlen jelent űrtechnikát, olykor a legegyszerűbb időpontfoglaló, chatbot, vállalatirányítási szoftver is jelentőst lökést adhat egy kkv-nak.
Az MVP tanácsadójának szavait erősíti meg a közel egy évtizede piacon lévő, a teljes közép-európai szektorban e-kereskedelmi ügyfélkörrel rendelkező Growww Digital digitálismarketing-ügynökség ügyvezetője, Dunder Krisztián is. „Az e-kereskedelemben úgy lehet nagyot nőni, ha széles a termékpaletta, ha van érdeklődés és csúcsra járatják a marketing gépezetet. Ahol több ezer termék van a palettán, ott viszont már elengedhetetlen az automatizáció, a folyamatok digitalizációja” – ismerteti tapasztalatait a komoly piaci volumennel rendelkező, éves szinten akár milliárd forintos forgalmú vállalatoknak informatikai megoldásokat, hirdetés-menedzsmentet biztosító cég vezetője.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/11/Dunder_Krisztian-200x300.jpg)
Dunder Krisztián – ügyvezető igazgató, Growww Digital
Tapasztalata szerint, amely több száz hazai és környező országbeli vállalkozás adatain alapul, a járványt megelőző időszakhoz képest bizonyos időszakokban – mint például a Black Friday vagy az Advent – akár háromszorosára nőtt a vállalkozások hirdetési volumene, és folyamatosan tovább is növekszik a keret. A járvány masszív előrelépést okozott az e-kereskedelemben, az idei szezon is erős lesz azáltal, hogy szélesedett a vásárlók köre, erősödött az e-vásárlás kultúrája. A felfutás már októberben látszódott, megduplázódott a tranzakciók száma januárhoz képest. Dunder Krisztián véleménye szerint a digitalizáció során beszerezhető, egyedi hirdetés-automatizáló, -optimalizáló szoftverekkel még hatékonyabbá tehető a digitális marketing, mintha csak a Google, vagy a Facebook saját rendszerét használnák a vállalkozások. Az elemzés, értékelés és menedzselés ugyanis jelentős hozzáadott értéket jelent a cégeknek, akik magyar és nemzetközi tulajdonú, forgalmazású megoldások tárházából válogathatnak.
A Growww Digital maga is jó partneri viszonyt ápol a Modern Vállalkozások Programjával, amely már több mint húszezer vállalkozást keresett meg díjmentes tanácsadási lehetőségével. A program révén nemcsak díj- és kötelezettségmentes fejlesztési koncepcióhoz jutnak az érintett cégek, de lehetőségük van az MVP minősített, validált informatikai beszállítóival is partneri kapcsolatot kiépíteni. Ebből már több 1100 cég áll rendelkezésre a program adatbázisában, melyek háromezernél több informatikai szolgáltatást kínálnak a résztvevőknek. A vallalkozzdigitalisan.hu oldalon azok a vállalkozások is böngészhetik a listát, amelyek még nem vették fel a személyes kapcsolatot a program tanácsadóival. Az MVP partnerség nagy előnye, hogy a szakember a digitalizációhoz szükséges forrásszerzésben is segítségre tudnak lenni.
Így segít a Modern Vállalkozások Programja
A Modern Vállalkozások Programjának fő célkitűzése a vállalkozások korszerű, elsősorban infokommunikációs technológiák iránti érzékenyítése, szemléletformálása. A kiterjedt tanácsadói hálózat, a rendezvények és a ’vállalkozz digitálisan’ weboldal (www.vallalkozzdigitalisan.hu) a vállalkozások tájékozódását, fejlődését segíti, amely által a versenyképességük is javulhat. A Program tehát alapvetően díjmentes szolgáltatásokkal, digitális eszközök bevezetésére ösztönzi a hazai cégeket. Amellett, hogy célja a hazai digitális szemléletformálás, a digitalizáció népszerűsítése a vállalkozások körében, és tevékenységével kaput nyit a vállalkozások számára efelé, egyfajta világítótorony szerepet is betölt a szervezet: segít eligazodni a vállalkozásoknak a digitalizációt érintő fejlesztési lehetőségek és támogatások terén.
(x)
(támogatott tartalom)
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt –…
Tovább olvasom >Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől
Hogyan emelkedik ki a Vela Pékség a KMÉ-védjeggyel? A Vela…
Tovább olvasom >Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >