Csúcson az amerikai fogyasztók bizalma
Több mint 15 éves csúcsra növekedett a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban, az amerikaiak kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi körülményeiket és még bizakodóbbak a jövőt illetően.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 114,8 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index, amelynek értéke 2001 júliusa óta nem volt ilyen magas. Elemzők 110,9 pontot vártak a januári 111,6 pont után.
A gazdaság jelenlegi helyzetének megítélése a januári 130,0 pontról 133,4 pontra nőtt, a fogyasztói várakozások mutatója pedig 99,3 pontról 102,4 pontra ugrott.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a gazdasági helyzetet pozitívabban ítélik meg a fogyasztók, és a januárinál is kedvezőbbé váltak a munkaerőpiaci feltételek.
Az üzleti feltételeket jónak ítélők aránya 29,0 százalékról 28,7 százalékra csökkent, míg a helyzetet rossznak értékelők aránya 15,9 százalékról 13,2 százalékra esett.
A következő fél évben javulásra számít a megkérdezettek 24,0 százaléka, szemben a januári 22,9 százalékkal, míg a további gyengülésre számítók aránya 10,8 százalékról 11,1 százalékra emelkedett.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 20,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,1 százalék. Csökkent, 27,1 százalékról 26,2 százalékra azok aránya, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében megkérdezettek 20,4 százaléka bízott, szemben az előző havi 19,7 százalékkal, a csökkenést valószínűsítők aránya pedig 14,4 százalékról 13,6 százalékra mérséklődött februárban.
A jövedelmük növekedésére számítók aránya 18,1 százalékról 18,3 százalékra nőtt, míg a jövedelmének csökkenésére számítók része 9,4 százalékról 8,2 százalékra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar…
Tovább olvasom >