Csúcson a SPAR grilltermékeinek forgalma
A tavasztól őszig tartó szezonban kiemelkedően megnő a SPAR grilltermékei iránti kereslet. A tőkehúsok, a fűszerezett és érlelt húsok, illetve húskészítmények jelentős részben magyar gazdáktól származnak. A SPAR Magyarország tavaly 495 ezer kilogramm friss, fűszerezett sertéshúst értékesített.
A magyar fogyasztók az utóbbi években megkedvelték a grillezést. A vásárlók a remek családi és baráti időtöltéshez első osztályú húsok, fűszerezett húskészítmények és grillkolbászok, valamint minőségi mártások és fűszerőrlemények gazdag választékát találják a SPAR üzleteiben. Az áruházláncnál az elmúlt évek során jelentősen nőtt a friss, fűszerezett sertéshús forgalma, tavaly 495.000 kilogrammot tettek ebből a termékből a vásárlók kosaraikba.
A SPAR Magyarország ebben a szegmensben is a hazait preferálja. A félsertéseknél például a beszerzési mennyiség 80%-a érkezik magyar gazdáktól és vállalkozásoktól, az import mindössze 20%. A vállalat évről-évre arra törekszik, hogy minél több hazai beszállítóval, gazdálkodó családdal dolgozzon együtt, és ahol lehet, a külföldi húsárukat minőségi magyarországi termékekkel váltsa ki.
„A SPAR az elmúlt időben mindent megtett azért, hogy a minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyerjenek az üzletek polcain, hogy ezzel is segítse és ösztönözze a hazai agráriumot. A húsoknál, húskészítményeknél és grilltermékeknél is hasonló az irányvonal. Különösen, hogy a tavaszi, nyári és kora őszi fő grillszezon mellett a hűvösebb idényben is érzékelhetően nőtt a kereslet, vagyis ezekre a termékekre folyamatos az igény” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A húsok és húskészítmények esetében az ellenőrzött, folyamatosan magas minőség különösen fontos. A SPAR Magyarország – összes üzletét ellátó – bicskei Regnum Húsüzemét az ISO 22000 minőségirányítási rendszer szigorú előírásai szerint működteti. Emellett a jól képzett kollégák és 14 év szakmai tapasztalata garantálja a termékek kiváló minőségét. A húsüzem maximálisan figyelembe veszi a fogyasztói igényeket, ezért 2014 novembere óta laktóz-, glutén- és szójamentes valamennyi húskészítménye. Kivételt képeznek ez alól a sajtot tartalmazó termékek.
A SPAR és INTERSPAR áruházakban a minőségi grilltermékek egyre szélesebb kínálatával várják a vásárlókat. Az áruházlánc idén már 46-féle – sertés, marha, borjú és bárány – friss hús grillterméket, a húskészítmények között pedig tízféle grill- és sütőkolbászt kínál a vásárlóinak. A fogyasztók felfedezték a grillpiknikezés táplálkozási és társasági örömeit, hiszen 2017-ben a közel 500 tonna friss, fűszerezett sertéshús mellett 26 tonna érlelt és sütésre kész marhahúst, illetve 333 tonna grill- és sütőkolbászt vittek haza az élelmiszerkereskedelmi lánc áruházaiból. A termékcsoport népszerűsége miatt a SPAR idén további keresletnövekedéssel számol.
A vásárlók körében továbbra is a hagyományos – magyaros, borsos és fokhagymás – ízek a legnépszerűbbek, viszont nyitottak az olyan újdonságokra is, mint az idei évben polcokra került juharszirupos és sörös ízesítésű sertéstarja. A sertéstarja a legkedveltebb húsfajta, de évről évre emelkedik a marhasteakek iránti kereslet is, mint például a prémium kategóriás Regnum angus érlelt marhasteak, vagy a háromféle ízben kapható angus érlelt szuvid marhacomb-steak. A SPAR áruházaiban a – húsok mellett halakhoz és zöldségekhez is kínált – grillfűszereken kívül rendkívül gazdag választékban találnak a vásárlók grillszószokat, különösen a BBQ-szósz és a különböző erősségű chilimártások keresettek.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >NKFH: növényvédőszer miatt mákot hívtak vissza a forgalomból
Nem engedélyezett növényvédőszer miatt étkezési mákot hívott vissza a Spar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít…
Tovább olvasom >A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >Ilyen, amikor valóra válik egy álom: egy este Michele Morrone társaságában, csak a HELL nyerteseinek
Igazi álom vált valóra a HELL ENERGY nemzetközi nyereményjátékának különdíjasai…
Tovább olvasom >