Csúcson a munkanélküliség
Tizenhat éves csúcson állt a munkanélküliség 2009 decembere és 2010 februárja között, a KSH szerint 11,4 százalékra nőtt a munkanélküliségi ráta. A helyzet legkorábban áprilistól, az idénymunkák beindulásával javulhat.A 2009. december–2010. február időszakban a 15–74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 726 ezer, a munkanélkülieké 479 ezer fő volt, ami 11,4 százalékos munkanélküliségi rátát jelentett. A vizsgált időszakban a 15–64 éves népesség 61,7 százaléka, ezen belül a 15–61 évesek 64,3 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon. A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma 2009. december–2010. februárban átlagosan 3 millió 695 ezer volt, 67 ezer fővel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. Az erre a korcsoportra számított 54,6 százalékos foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,8 százalékponttal csökkent.
A 15–74 éves munkanélküliek létszáma 479 ezer fő volt, 101 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. A munkanélküliségi ráta 11,4 százalékos értéke 2,3 százalékponttal haladta meg az egy évvel korábbit. A férfiak munkanélkülisége 2,6 százalékponttal, a nőké 2 százalékponttal nőtt.
A munkanélküliek 17,2 százaléka a munkaerőpiacon csak a kis létszámban jelen lévő 15–24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 27,5 százalékos munkanélküliségi ráta 4,4 százalékponttal meghaladta az egy évvel ezelőttit. (Az előző három hónapi – 2009. november–2010. januári – időszakhoz viszonyítva ebben a korosztályban némileg nőtt a foglalkoztatottak létszáma és csökkent a munkanélkülieké, ez a munkanélküliségi ráta 0,3 százalékpontos csökkenése mellett a foglalkoztatási ráta stagnálását eredményezte.) A 25–54 évesek, azaz a legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,7 százalék volt, 2,5 százalékponttal magasabb, mint 2008. december–2009. februári időszakban.
A munkanélküliek 44,9 százaléka egy éve, vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 16,3 hónap, 1,1 hónappal rövidebb az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >