CSR Hungary: díjak a legjobbaknak
2024-ben immár 17. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj ünnepélyes átadójára 2024. november 15-én, a Gundel Palotában. A nyertesek között található nagyvállalat és kkv, magyar és külföldi érdekeltségű cég, budapesti és vidéki vállalat egyaránt.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.

Takács Júlia
alapító-ügyvezető
CSR Hungary
A Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj programja hatékony, elismert platformmá nőtte ki magát a legjobb gyakorlatok megosztására, a benchmarkingra és az egymástól való tanulásra. Ez a program évente lehetőséget nyújt a szervezeteknek, hogy bizalmat és tudatosságot teremtsenek az érdekeltek körében, felelős fenntarthatósági irányításuk bemutatásával. Ebben nem kis szerepe van a 2006-tól komplex szakmai háttérként szolgáló CSR Hungary márkának. Ma már néhány éves előkészület után a megújult pályázati struktúra önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét.
– Számunkra a siker mércéje az is, hogy immár a 2006 óta létező CSR Hungary Díj egyre népszerűbb a cégek, intézmények körében. Ezzel is hozzájárulva Magyarországon a vállalati fenntarthatóság és felelősség elterjedéséhez, alapelveinek beépítéséhez a cég DNS-ébe. Nem veszítve el azt az alapvető célt, hogy egy cég funkciója a profit szerzése, alaptevékenységének zavartalan, sikeres működése. Nevezzük bármely mozaikszóval! Legyen az akár a CSR, akár a fenntarthatóság, akár az ESG. A tartalmi alapelvek, a miértek azonosak, csak a hogyanban különböznek az egyes cégek – emeli ki Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető-alapítója.

A bíráló tagok hiszik, hogy a vállalati felelősség és a fenntarthatóság piaci értéket és versenyképességet növelő tényezővé vált
– Mi a CSR Hungary részéről nem csak a Magyar Üzleti Felelősség, a CSR Hungary Díj létével hívjuk fel a figyelmet a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás szakmai részére. Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy minden innováció, új trend „csak” 1 gondolattal kezdődik… Azonban az az egyetlen gondolat kezdetét jelentheti egy új, fenntartható üzleti modell kialakításának. A CSR Hungary ma már komplex, egymást erősítő elemekből álló portfóliónkkal a hogyanban tud segíteni a cégeknek, intézményeknek – hangsúlyozza Takács Júlia.

nyertesek egytől egyig Magyarországon működő, felelős és fenntartható magyar gazdaságot támogató vállalkozások, szervezetek
A Trade magazin Különdíja
• Lidl Magyarország / „A jövő útján” – SzelektálOK kampány
• K&H Csoport / K&H agrár CO2-kalkulátor
A 2006-ban alapított CSR Hungary és a szintén 2006-ban alapított Trade magazin idén is folytatja együttműködését a példaértékű CSR-programok díjazásában. A Trade magazin saját fenntarthatósági versenye mellett, idén 5. alkalommal kapcsolódott a CSR Hungary versenyhez, hogy a nyertes FMCG-piaci pályázatok közül kettőt ismét kiemeljen, támogatva ezzel is őket a még szélesebb körű megismertetésben.
Idén a K&H Bank Agrár CO2-kalkulátora, mint a Legjobb fenntartható mezőgazdasági megoldás programja, illetve a Lidl Magyarország „A jövő útján” – SzelektálOK kampánya nyerte el a Trade magazin különdíját.
A K&H agrár CO2-kalkulátor az adott cég saját valós termelési adatai és az adott szektor nemzetközi statisztikái alapján megmutatja, hogy mekkora károsanyag-kibocsátása van az adott gazdaságnak. Ezáltal támogatja a vállalkozások tudatosságát és fenntartható működését egyaránt. Emellett elősegítheti a nyereséges működést és az ESG-jelentésekhez szükséges beszállítói információszolgáltatást, további lendületet adva a zöld gazdaságra való átálláshoz.

A K&H agrár CO2-kalkulátora kapta a Legjobb fenntartható mezőgazdasági megoldás programjáért járó Trade magazin különdíjat
A Lidl Magyarország 2023-ban életre hívott átfogó SzelektálOK kampánya segíti a fogyasztókat, hogy az elköteleződésen túl minél több információhoz is hozzájuthassanak a megfelelő szelektív hulladékgyűjtés kapcsán. A sikeres szelektív hulladékgyűjtéshez a hulladék anyagának beazonosítása mellett tudni kell, hogy mely anyagok hasznosíthatóak újra, s ehhez kapcsolódóan is számos tudnivaló van, amit figyelembe kell venni ahhoz, hogy a begyűjtött szelektív hulladék újrafeldolgozható legyen.

A Lidl Magyarország „A jövő útján” – SzelektálOK kampánya is kiérdemelte a Trade magazin különdíját
– Bízunk benne, hogy sok közös verseny áll még előttünk a CSR Hungaryvel. Ezúton is gratulálunk minden nyertesnek – mondta Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
A BKIK Különdíja
• AUCHAN Magyarország / Környezeti és társadalmi fenntarthatóság az Auchan Magyarországnál
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) fontosnak tartja, hogy a jó példákat állítson a budapesti vállalkozók elé, akár fővárosi, akár vidéki mintáról legyen szó. A fenntartható működés területén az Auchan 2019 óta következetes stratégiát mutat, és ez az oka annak, hogy a BKIK a vállalatnak ítélte a nem budapesti székhelyű díjazottnak járó különdíjat.
Az Auchan első lépésként bevezette a karton bevásárlódobozt, majd később az alternatív csomagolóeszközöket. A vállalat a műanyag-mentesítéssel évi 172 tonna műanyagot tud megspórolni, és azt a célt tűzte maga elé, hogy 2025-re már a teljes saját márkás portfólió újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra. Emellett idén már minden áruházban és logisztikai központon bekapcsolják a felhelyezett napelemeket. 2016 óta pedig jelen vannak a hazai e-kereskedelmi piacon, a szolgáltatás 2021-ben lett országos. Céljuk, hogy a kiszolgálás magas színvonala mellett a lehető legkisebb környezeti terheléssel járjon a házhoz szállítás. Az elektromos autók használatának népszerűsítét is zászlójukra tűzték, már öt évvel ezelőtt, a hazai boltláncok közül elsőként elkezdtek töltőoszlopokat telepíteni az áruházi parkolókba.
Társadalmilag hasznos vállalatként elkötelezettek a helyi közösségek támogatása, valamint az egészséges táplálkozás előmozdítása mellett, ezért az utóbbi években több ilyen kezdeményezést is indított a vállalat, illetve támogatott az Auchan Alapítvány. Szintén az alapítvány támogatásával szervezték tavaly a Miből Mennyit Egyek digitális oktatóprogram és immár hatodik alkalommal az iskolai tanszergyűjtő akciót.
Példamutatóan működnek együtt nonprofit szervezetekkel is, így a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel és a Magyar Vöröskereszttel közös programjukban minden Auchan-áruházból, logisztikai központból, valamint az online üzletág „dark store-jából” a napi mentés keretében kerülnek a környéken élő rászorulókhoz az el nem adott, de még jó minőségű élelmiszerek. 2023-ban összesen 874 899 kg mentett élelmiszert adott át az áruházlánc a rászorulók részére.
EUROPA DESIGN Különdíja
• HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. / Munkavállalói jóllét. //
CSR Hungary Award website: https://www.csrhungary.eu
A CSR Hungary Díj Bizottság tagjai
- Takács Júlia, a CSR Hungary, CEO&Alapító, a „CSR Hungary Díj” alapítója
- Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke
- Dr. Balog Ádám, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara általános alelnöke
- Bihall Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási és képzési ügyekért felelős alelnöke és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke
- Dr. Habil Kovács Levente, Professzor, az Óbudai Egyetem (ÓE) rektora, igazgatója
- Dr. Kőrösi Mária, egyetemi docens, kommunikációs szakértő a Széchenyi Társaság elnökségi tagja
- Németh László, Ipartestületek Országos Szövetségének az elnöke (IPOSZ/Társadalmi vezetés)
- Dr. Szent-Ivány Ágnes, a Joint Venture Szövetség Etikus Üzleti Magatartás Bizottság elnöke, a Sándor Szegedi Szent-Ivány Komáromi Eversheds Ügyvédi Iroda vezetője és egyik alapító partneren
- Dr. Sztranyák József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, a VOSZ Közép-magyarországi Regionális Szervezet irányító testületének elnökhelyettese
A 2024. évi CSR Hungary Díj nyertesei
Legjobb felelős és fenntartható vállalatért
- AUCHAN Magyarország / Környezeti és társadalmi fenntarthatóság az Auchan Magyarországnál
- Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. / „Fenntarthatóság, vállalati felelősségvállalás és LEAN szemlélet a Knorr-Bremse Budapest Szerviz Központjában”
- KOSTAL Global Business Services Center Hungary / A KOSTAL fenntarthatósági útja, rendszere
- Lidl Magyarország / „A jövő útján” – Fenntarthatósági stratégia
- MBH Bank Nyrt. / Az MBH Bank Fenntartható Jövő Bankja program
Legjobb CSR Programért – Közös ügyek – közös felelősség
- Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. / Sportkörök az egészséges munkatársakért
- Merkbau Zrt. / Karbonsemlegesítés a közösség erejével
- Samsung SDI Magyarország Zrt. / „Gifting by supporting”, azaz „Támogatva adni” program
- TRUMPF Hungary Kft. / Trumpf fókuszban az érintettek
- Veolia Energia Magyarország Zrt. / „A Tehetség esélyt érdemel” program
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
- Cup Revolution Kft. / a Cup Revolution újrahasználható pohár és ételdoboz rendszerének bemutatása
- TRUMPF Hungary Kft. / Fenntartható gyártás a Trumpfnál
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
- K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány / K&H zöldautó finanszírozás – a fenntartható mobilitás útján
- Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. / Eco-design szemlélet a vasútiparban: már a kezdetektől
- Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. / „Utunk a CO2-mentes járműgyártás felé. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárának fenntarthatósági tevékenysége és eredményei”
- Schaeffler Savaria Kft. / Klímavédelem felső fokon – A Schaeffler legnagyobb kiserőműve Szombathelyen
A „CSR lelke” – Legjobb belső CSR megoldásokért
- Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Korlátolt Felelősségű Társaság / Harman a munkavállalókért
- HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. / Munkavállalói jóllét
- Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. / Középpontban a közösségek
- Lidl Magyarország / „A jövő útján” – YOU empowered by #teamlidl – nemzetközi fenntarthatósági kezdeményezés
- Trivium Packaging BSC Europe / Munkavállalói közösség
Junior
- E.ON Hungária Csoport / A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
- Samsung Electronics Magyar Zrt. / Megoldások a holnapért 2024
Legjobb CSR kommunikációért
- HELL ENERGY Magyarország Kft. / „ALUMÁNIA 2023 – Sikeres program a fenntarthatóságért és az alumíniumdobozok újrahasznosításáért”
- Lidl Magyarország / „A jövő útján” – SzelektálOK kampány
- Legjobb fenntartható mezőgazdaság megoldás
- K&H Csoport / K&H agrár CO2-kalkulátor
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >