Csontritkulás a KFC-ben
Április második felétől új időszámítás kezdődik a KFC-nél: az Államokban működő éttermeikben (4400 a 17 ezerből) megkezdődik a „csontritkulás”! Első lépésben a 10 darabos csirkés kosárba (ezt nevezi nálunk a köznyelv KFC-s vödörnek) kerülő mell és combhúsok lesznek teljesen csont- és bőrmentesek. A cég vezetői úgy vélik, ez a márka történetének legfontosabb újítása fennállásának több mint hat évtizede során.
Szakértők szerint a legnagyobb gyorséttermekben tapasztalható innovációs próbálkozásoknak több oka van. A mára a gyorséttermek egyértelmű riválisainak tekinthető fast casual étteremláncok, valamint a supermarketek take-out részlegei a piac mind nagyobb részét hasítják ki tortából, és ugyancsak nem a fast food népszerűségét növelik a vendégek egyre szélesebb rétegének étkezési szokásait befolyásoló egészségtrendek sem. Ezzel együtt a KFC-nél hozott döntésben szerepe van a fogyasztói magatartásban érzékelhető változásoknak is: jellemzően a felgyorsult élettempó és a kényelmi szempontok fontosabbá válása. (Talán nem is csoda, hogy az amerikaiaknak lehet eladni csirkemell-darabokat filézett csirkeszárnyként).
A KFC döntéshozói úgy látják, hogy a jövő a csontmentes csirketermékeké, és hogy 5 év múlva fogyasztóiknak már nem lesz igénye a csontos húsdarabokra.
A KFC-t Magyarországon képviselő Amrest illetékes brand managere, Fukcius Tamás, kérdésünkre elmondta, hogy őket még nem informálták ezekről az elképzelésekről, de a lánc hazai üzleteiben számos termékfajta most is csont nélküli csirkehússal készül. Úgy véli, Magyarországon van, és jó ideig meg is fog maradni az igény a csontos húsrészekre; a csontok „hitelesebbé”, igazibbá is teszik a terméket a magyar fogyasztó számára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >