Csomagolási innovációkkal csökkenti környezeti lábnyomát a Coca-Cola Magyarország
A Coca-Cola Magyarország legújabb fejlesztésének eredményeképpen 36 százalékkal csökkent az üveges termékek vendéglátó egységekbe szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyisége – tájékoztatta a vállalat szerdán az MTI-t.
A közleményben kifejtik: a végfelhasználók többnyire csak az olyan csomagolóanyagokkal találkoznak, mint az üveg, a PET-palack, az alumínium doboz, a TetraPak doboz vagy a kávékapszula. A másodlagos csomagolóanyagok, mint a fólia, a rekesz, a raklap vagy a papír a szállítás és raktározás közben használatosak, de ezek mennyiségének csökkentése, illetve újrahasznosításuk ugyanolyan fontos, mint a közismertebbeké.
A gyártást, a felhasználást, a kiszállítást, a visszagyűjtést és az újrahasznosítást is magába foglaló körforgásos gazdaságra törekvés egyik fontos állomása a raklapfólia felhasználásának csökkentése is. A most befejezett fejlesztés eredményeképpen éves szinten újabb 3,75 tonnával kevesebb hulladék keletkezik a Coca-Cola Magyarország depóiban, illetve a nagykereskedelmi partnereinél, a keletkező fóliahulladékból pedig később újabb fólia készül.
A Coca-Cola Magyarország már eddig is folyamatosan csökkentette a termékei csomagolásához felhasznált anyagok mennyiségét. A Magyarországon gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához éves szinten 170 tonnával kevesebb alumíniumot, a kiszállításuk során alkalmazott raklapfólia mennyiségének csökkentésével pedig már 43 tonnával kevesebb műanyagot használ fel – közölték.
A tájékoztatás szerint a Coca-Cola Magyarország globális hulladékmentes világ stratégiájának célja egyebek mellett, hogy 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít, ezáltal a termékek teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgás alakul ki.
A vállalat Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak és a fejlesztések eredményeképpen a palackok gyártása során folyamatosan nő az újrahasznosított műanyag aránya. Jelenleg ez átlagosan 24 százalék, amely a vállalat tervei szerint 2030-ra 50 százalékra fog emelkedni.
A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt tíz évben 15 százalékkal csökkent, nemrég pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4 százalékkal lett kevesebb a szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Csak ez az utóbbi lépés azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ fel, ami összeségében 24 millió PET-palack súlyának felel meg – ismertették a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >