Csomagolásdizájn-trendek
Az FMCG-iparágban a vevők gyakran hangsúlyozzák a termékkel való első találkozás fontosságát, melynek során a fogyasztó arról dönt, hogy leemeli a terméket a polcról. Ez az „igazság pillanata”, melyhez azonban hosszú, összetett út vezet a kutatás-fejlesztéstől a gyártáson, csomagoláson, logisztikán, kommunikáción át a kereskedelem polcáig. Sok kritikus pontja van ennek a folyamatnak.
Egy csomagolás több élete
– Mint csomagolási megoldásokat szolgáltató vállalat tudnunk kell, milyen rendszerek részei vagyunk. A kiskereskedelmi láncok raktárai ugyanis gyakran nagyobb kihívás elé állítanak bennünket. Mi hiszünk abban, hogy van egy másik kritikus „igazság pillanata”, amely a raktárakban dől el – jegyzi meg Takács Attila, a DS Smith Packaging Hungary PackRight Centre Managere.
A DS Smith fontosnak tartja, hogy olyan grafikai és kézre álló (ergonómiai) megoldásokat javasoljon a vevőinek, amelyek segítségével a termékek könnyen és gyorsan megtalálhatóak már a raktárban, majd könnyen kihelyezhetőek a pocokra, és újratölthetőek lesznek.
– Vevőink szándéka, hogy a raktárosok az ő termékeiket találják meg elsőként, ezért színkódokat, egyre változatosabb gyűjtőcsomagolásokat készítünk, amelyek a raktérben látványos raklapszigetként is figyelemfelkeltőek. Arra is ügyelünk, hogy a rakatolásnál a lehető legjobb térkihasználással a legbiztonságosabb konstrukciókat alkossuk. Cégünknek számos szabadalma van arra vonatkozóan, hogy mindezeket a követelményeket teljesíteni tudjuk – mondja Takács Attila.
A raklapok stabilitását például úgy optimalizálják, hogy közben csökkentik az anyagköltséget. Mindez a Centering Device kreatív műszaki megoldásnak köszönhető, amely tökéletes és stabil rakatképzést biztosít, ugyanakkor lehetővé teszi a doboz nyomószilárdsági értékének csökkentését, így az anyagmegtakarítást is.
Életelemük
a változatosság
A DS Smith dizájnerei olyan sokoldalú szakemberek, akik komplex problémák megoldására képesek, szenvedélyesen érdeklődnek a termékek gyártásának, szállításának, felhasználásának gyakorlati aspektusai és sajátosságai iránt.
A DS Smith Packaging munkáját a teljes ellátási ciklusban való hatékony gondolkodásmód jellemzi. Az okos és kreatív csomagolási megoldásairól ismert vállalat mozgatórugója az innováció. A gyorsan változó világ diktálta dinamizmussal újítják meg munkafolyamataikat, technológiájukat, és kínálnak egyre modernebb, sőt néha meghökkentő megoldásokat.
Így született meg a DS Smith innovációja, az R-hullám is, amelyet már hazánkban is gyártanak. Ezt a szebb nyomtatást, könnyebb nyithatóságot, számos konstrukciós és logisztikai előnyt nyújtó újítást az OptiShop programmal azonnal a felhasználhatóság, a megvalósítás gyakorlati példáin keresztül mutatják be vevőiknek.
De ilyen szemlélettel oldotta meg a DS Smith Nyugat-Afrika forróságában a jégkrém-
értékesítés problémáját is. A helyi forgalmazók körében kutatást végeztek, és az időjárás sajátosságait – égető hőség, homokviharok – is figyelembe véve olyan megfizethető, kis súlyú hűtődobozt terveztek és gyártottak, amelyet ma már több mint tízezer árus használ az afrikai kontinensen.
– Kérdéseket teszünk fel, provokáljuk a megszokottat, a kőbe vésettet, hogy új, hatékonyabb, a változó világ igényeit jobban, gyorsabban kiszolgáló megoldásokat kínáljunk vevőinknek. Évente kétszer összegyűlünk a világ minden tájáról, hogy tapasztalatainkat házon belül megosszuk, így helyi vevőink a teljes spektrumból válogathatnak – összegzi az elhangzottakat Takács Attila.(X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >