Csomagolás nélküli termékeket forgalmaz egy brit szupermarket
A brit Waitrose szupermarketlánc úttörő kísérletbe kezdett – írja a The Guardian nyomán a 444.hu. A héten egy oxfordi szupermarketükben kezdik a próbát: termékek egész sorát kezdik árulni újratöltő rendszerben, vagyis vásárlóik a magukkal hozott tárolóeszközökbe tölthetik a bort, sört, rizst, tisztítószereket, tésztát, müzlit, stb. A csomagolás nélkül vásárolt termékeket ráadásul 15 százalékkal olcsóbban kínálják.
Fotó: Waitrose, 444.hu
A Waitrose emellett dobozkölcsönzéssel is kísérletezik azok kedvéért, akik nem hoztak magukkal hordóeszközöket, de kipróbálnák a zacskó- és műanyagcsomagolás-mentes létet.
A tervnek persze vannak még hátulütői: a Waitrose-ban már csomagolás nélkül kínált termékek a boltba még becsomagolva érkeznek, vagyis egyelőre nem csökken, csak egy helyre koncentrálódik a műanyaghulladék – bár tény, hogy a bolt tárolóit minden bizonnyal nagy kiszerelésű termékekkel töltik, és már az is előny, ha kilós kiszerelésű termékek műanyagszemetét kell csak feldolgozni, nem az ötven grammosokét.
A Waitrose kínálatában 160 féle zöldség és gyümölcs, négy féle bor, négy féle sör, és még vagy harmincféle termék lesz elérhető csomagolás nélkül. A vásárlók 5 fontos letét ellenében bérelhetnek maguknak dobozt, kvázi ingyen, mert a letétet a doboz visszaváltásakor visszakapják. (The Guardian, 444.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >