Csomagolás nélküli termékeket forgalmaz egy brit szupermarket
A brit Waitrose szupermarketlánc úttörő kísérletbe kezdett – írja a The Guardian nyomán a 444.hu. A héten egy oxfordi szupermarketükben kezdik a próbát: termékek egész sorát kezdik árulni újratöltő rendszerben, vagyis vásárlóik a magukkal hozott tárolóeszközökbe tölthetik a bort, sört, rizst, tisztítószereket, tésztát, müzlit, stb. A csomagolás nélkül vásárolt termékeket ráadásul 15 százalékkal olcsóbban kínálják.
Fotó: Waitrose, 444.hu
A Waitrose emellett dobozkölcsönzéssel is kísérletezik azok kedvéért, akik nem hoztak magukkal hordóeszközöket, de kipróbálnák a zacskó- és műanyagcsomagolás-mentes létet.
A tervnek persze vannak még hátulütői: a Waitrose-ban már csomagolás nélkül kínált termékek a boltba még becsomagolva érkeznek, vagyis egyelőre nem csökken, csak egy helyre koncentrálódik a műanyaghulladék – bár tény, hogy a bolt tárolóit minden bizonnyal nagy kiszerelésű termékekkel töltik, és már az is előny, ha kilós kiszerelésű termékek műanyagszemetét kell csak feldolgozni, nem az ötven grammosokét.
A Waitrose kínálatában 160 féle zöldség és gyümölcs, négy féle bor, négy féle sör, és még vagy harmincféle termék lesz elérhető csomagolás nélkül. A vásárlók 5 fontos letét ellenében bérelhetnek maguknak dobozt, kvázi ingyen, mert a letétet a doboz visszaváltásakor visszakapják. (The Guardian, 444.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >Valentin-napra is jó program lehet piros fényben játszani
A február sokak számára az év egyik leglehangolóbb hónapja. A…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >