Csökkentik áraikat a Kínában vizsgálat alá vont import tejpor gyártói
A világ egyik legnagyobb tejtápszer-gyártója, az amerikai Mead Johnson Nutrition árcsökkentést jelentett be a kínai piacon, miután a kínai felügyelet a piaci versenyt befolyásoló tevékenység, árrögzítés gyanújával indított vizsgálatot külföldi tejporgyártók, illetve forgalmazók ellen – tudósított a kínai média csütörtökön.
A Mead Johnson az Enfamil nevű, csecsemőknek készülő tejpor alapú tápszer gyártója július 16-tól 7-15 százalékkal csökkenti árait, és új promóciós kampányt indít a kínai piacon – jelentették be.
Korábbi híradásokból kiderült, a Danone, a Nestlé, az Abbott Laboratories és a helyi bejegyzésű Biostime International is a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság által vizsgált cégek között volt.
A Danone azóta 20 százalékig terjedő mértékben vitte le az árait, míg a Nestlé átlagosan 11 százalékkal csökkentett, és ígéretet tett arra, hogy a jövő évre vonatkozóan is befagyasztja árait. A Biostime pedig olyan marketing konstrukcióval lépett elő, amely lényegében körülbelül 11 százalékos kedvezményt jelent a korábbi áraihoz képest.
A kínai hatóságok vizsgálatának bejelentését követően a Mead Johnson részvényei 13 százalékkal estek a tőzsdén, míg a friss árcsökkentést 4 százalékos emelkedéssel jutalmazta a piac.
Az import termékekre vonatkozó kínai intézkedést megfigyelők úgy értékelték, hogy ezzel a botrányok sorozata miatt megtépázott tekintélyű kínai tejipari ágazat piaci gondjait kívánják enyhíteni.
Becslések szerint a kínai tejporpiac tavaly elérte a 77 milliárd jüant (12,55 milliárd dollár, több mint 2800 milliárd forint), a 10 legkeresettebb márka fele külföldi. Közülük a Mead Johnson 14 százalékot meghaladó részesedése a legnagyobb.
A kínai iparági vezetők igyekeznek bizonyítani, hogy technológiájuk, technikai felszereltségük vetekszik a nyugatival, s a hazai termékek minősége semmivel sem gyengébb az importénál, de a vásárlók meggyőzése az ezt igazoló vizsgálatok eredményeinek bemutatása ellenére sem megy könnyen.
A hazai márkákban legnagyobb hitelvesztését valószínűleg a nemzetközi visszhangot keltett 2008-as melaminbotrány okozta. A szennyezett tápszer következtében hat csecsemő meghalt, 294 ezer kisgyermeknél pedig különböző betegségek alakultak ki. Az ügyben több tucat ember került a bíróság elé, és több súlyos ítélet, köztük halálbüntetés is született. (MTI, Trebitsch Péter)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >