Csökkenti non-food kínálatát az Aldi Svájcban

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 09. 19. 09:31

Jelentősen átalakítja üzleteinek belső elrendezését az Aldi Svájcban. A diszkont a csökkenő kereslet miatt csökkenti a nem-élelmiszer termékek akcióira használt alapterületet, cserébe több helyet szán a frissárunak, a helyi specialitásoknak és a bio termékeknek. Az új koncepció célja, hogy megerősítse diszkont értékkínálatát a Migros és a Coop piacvezető duopóliumával szemben.

A frissárura és a hűtést nem igénylő élelmiszerekre nagyobb hangsúlyt fektetve alakítja át az Aldi termékkínálatát Svájcban.

– Évek óta megfigyelhető a nem élelmiszer termékek iránti kereslet mérséklődése. Ezért promóciós termékkínálatunkat az alapvető élelmiszerválaszték javára csökkentettük –

jelentette be Jérôme Meyer, az Aldi Suisse ügyvezető igazgatója a vállalat közleményében.

A GfK Market Monitor szerint a svájci kiskereskedelmi szektor egésze 2023-ban enyhe, 0,9%-os növekedést könyvelhetett el. Az élelmiszer és élelmiszer-jellegű kategóriák 3,3%-kal nőttek, míg a non-food kategóriák 2,5%-kal csökkentek. A piackutatók megállapításaival összhangban az Aldi a koncepcióváltás okaként a non-food promóciók iránti csökkenő keresletet és a non-food esetében az offline-ról az online vásárlásra való áttérést említi. Az idei év második negyedévére vonatkozóan – a legfrissebb rendelkezésre álló adatok szerint – a non-food kategóriák forgalmának negatív dinamikája -4%-ra nőtt éves összevetésben.

Az így felszabaduló területet az Aldi élelmiszerkínálatának bővítésére használja fel. Olyan tematikus területek kaptak állandó helyet, mint ázsiai, mexikói, a balkáni és ibériai konyha. A kereskedő továbbra is kiemelt figyelmet fordít a friss élelmiszerekre, például a gyümölcsökre és zöldségekre, a regionális specialitásokra és a biotermékekre. A fagyasztott élelmiszerek területe is bővült.

A Migros és a Coop kereskedőkkel vívott versenyben az Aldi azt tervezi, hogy tovább fejleszti a jelenlegi 60 terméket tartalmazó “retour aux sources” (vissza a gyökerekhez) bio márkáját. A 2022-ben bevezetett saját márka minőségi követelményei túlmutatnak az EU biotermékekkel kapcsolatos, illetve a Bio Suisse-irányelveken. Emellett az Aldi saját regionális márkája, a „Saveurs Suisses” (Svájc ízei) már több mint 100 terméket foglal magába, és a választék a két évvel ezelőtti bevezetés óta megháromszorozódott. Az év elején az Aldi Suisse frissáru-offenzívát indított, és bejelentette, hogy 25%-kal növeli gyümölcs- és zöldségkínálatát.

A svájci élelmiszer-kereskedők rangsorában az Aldi Suisse a 3. helyet foglalja el, és nálánál többszörösen nagyobb hazai szereplőkkel szemben kell megállnia a helyét. A piacvezető Migros szupermarketei 13,2 milliárd svájci frank (CHF; 14,1 milliárd euró), Denner diszkontlánca pedig 3,9 milliárd CHF (4,2 milliárd euró) nettó árbevételt ért el. A második legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő, a Coop szupermarketek 11,8 milliárd svájci frank (12,6 milliárd euró) árbevételt hoztak. Az Aldi nettó árbevétele tavaly a becslések szerint közel 2,5 milliárd svájci frank (2,7 milliárd euró) volt.

Kapcsolódó cikkeink