Csökkentették a gluténmentes kenyérfélék áfáját Spanyolországban
Spanyolországban a legfelsőbb bíróság döntését követően csökkentette a pénzügyminisztérium a speciális, köztük a gluténmentes kenyérfélék általános forgalmi adóját 10 százalékról 4 százalékra – derült ki a hivatalos állami közlönyben a héten megjelent rendelkezésből.
A dél-európai országban ezzel egységessé vált a különböző kenyérféléknél alkalmazott áfa, mivel a hagyományos kenyér után eddig is a legkedvezményesebb, 4 százalékot számolták, ugyanis alapvető élelmiszernek számít, csakúgy mint például a tej, a tojás, a zöldség és a gyümölcs.
A döntés előzménye, hogy egy sütőipari vállalat beperelte a spanyol adóhivatalt, mert az nem fogadta el, hogy a benyújtott adóbevallásban nem 10, hanem 4 százalékos áfát számoltak termékeikre.
A vállalat kifogásában azzal érvelt, hogy az Európai Unió Bíróságának ítélkezési gyakorlata megállapítja, hogy a hasonló árukat és szolgáltatásokat áfa szempontjából azonosan kell értékelni.
A spanyol legfelsőbb bíróság a cég javára döntött arra hivatkozva, hogy a spanyol áfatörvény nem tesz különbséget, és nem határozza meg azokat a tulajdonságokat, amelyek alapján eltérő áfakulcsot kellene alkalmazni. Továbbá ez a gyakorlat ellenkezik az Európai Unió Bírósága által meghatározott semlegesség elvével is, mert az adókulcsok közötti különbségnél az átlagfogyasztói szempontokat is figyelembe kell venni – tette hozzá a bíróság.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Az alapvető élelmiszerek áfájának öt százalékra csökkentését szorgalmazza a DK
Az alapvető élelmiszerek áfájának öt százalékra csökkentését sürgette keddi online…
Tovább olvasom >Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >