Csökkentek a mezőgazdasági termelői árak
Tavaly novemberben 5,5 százalékkal csökkentek a mezőgazdasági termelői árak az egy évvel korábbihoz viszonyítva, ami a növényi termékek árának 11,4 százalékos csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 5,1 százalékos növekedéséből eredt – jelentette a KSH.
A mezőgazdasági termelői árak novemberben már negyedik hónapja csökkentek, a növényi termékek árának zuhanása miatt, bár az élő állatok és állati termékek ára ötödik hónapja emelkedik.
A gabonafélék ára 14,6 százalékkal csökkent, a búza 15,2, a kukorica 14,0 százalékkal volt olcsóbb, mint egy évvel azelőtt. A gyümölcsök ára 6,5, a zöldségféléké 3,4 csökkent. A burgonya termelői ára 2015. májusa óta először esett novemberben 9,2 százalékkal.
Az élő állatok termelőiár-szintje 4,5, az állati termékeké 6,6 százalékkal emelkedett. A vágósertés ára 15 százalékkal nőtt.
A tej felvásárlási ára július óta emelkedik, novemberben literenként 87 forint volt, 8 forinttal drágább, mint októberben és 7,2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Éves összevetésben a marhahús 13,4 százalékkal drágult. A vágóbaromfi ára átlagosan 6,7 százalékkal ezen belül a csirke 7,4 százalékkal lett olcsóbb. A tojás ára 5,2 százalékkal csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Emelkedett az import saláták ára
A KSH adatai szerint Magyarország fejessaláta-behozatala 4 százalékkal (1,05 ezer…
Tovább olvasom >KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >