Csökkent júliusban az FMCG-kiskereskedelem
A KSH adatai szerint 2022. júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,8, naptárhatástól megtisztítva 4,3%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,9%-kal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,3%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,3%-kal csökkent.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 3,2%-kal bővült. Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,0%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 2,9%-kal emelkedett.
2022. júliusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1472 milliárd forintot ért el 2022. január–júliusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 9,3%-kal emelkedett az előző év azonos időszakával összevetve. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 11,0, az üzemanyag-kiskereskedelemben 29,6%-kal nőtt az értékesítés volumene. //
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >