Csökkent, de magasabb a tervezettnél a Zwack Unicum nyeresége
A Zwack Unicum Nyrt. 2017-2018-as üzleti évének első háromnegyedévében 2,516 milliárd forint adózott nyereséget ért el, amely 0,9 százalékkal alacsonyabb a 2,538 milliárd forintos bázisnál, azonban lényegesen magasabb a tervezettnél. A menedzsment ezért 1,708 milliárd forintról 2 milliárd forint fölé emelte az éves eredménycélt – derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn tett közzé.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült jelentés szerint a társaság bruttó árbevétele 20,048 milliárd forint volt, 8,4 százalékkal elmaradt a bázisidőszakétól. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 12,146 milliárd forintot tett ki, 2,5 százalékkal (309 millió forinttal) alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 3,3 százalékkal (378 millió forinttal) mérséklődött. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 7,7 százalékkal (698 millió forinttal) esett vissza. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett. A saját termelésű minőségi termékek árbevétele 41,1 százalékkal csökkent a bázisidőszakhoz képest, ami a Kalinka vodka korábbi jelentésekben jelzett 2016. év végi kiugró értékesítésének következménye.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 14,1 százalékkal nagyobb a bázisnál, amelyen belül a Diageo portfólió árbevétele 17,6 százalékkal emelkedett, míg az egyéb termékeké 6,4 százalékkal. A kedvező értékesítési adatokhoz hozzájárult, hogy 2017-ben a húsvéti forgalom jelentős része áprilisban bonyolódott, míg 2016-ban márciusban.
A jelentés kitér arra is, hogy az április-novemberi piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesitalok piaca mennyiségben stagnált (0,4 százalékkal csökkent), míg értékben 4,7 százalékkal nőtt. A változatlan összfogyasztáson belül tovább nőtt a márka termékek részaránya. A prémium szegmens 2,3 százalékkal bővült, a minőségi és kommersz termékek volumene 1,9, illetve 1,7 százalékkal csökkent.
Az export árbevétel 1,202 milliárd forint volt az első háromnegyedévben, 6,1 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A jelentősebb célországok közül a román forgalom emelkedett a legdinamikusabban (20 százalék felett), de a német (+17 százalék) valamint a duty free (+8 százalék) árbevétel is átlag felett bővült. Egyedül az olaszországi forgalom csökkent (-6 százalék).
Az anyagköltségek és anyagjellegű ráfordítások 1,8 százalékkal (94 millió forinttal) csökkentek, ami elmarad a nettó árbevétel 2,5 százalékos visszaesésétől, míg a személyi jellegű ráfordítások 4,4 százalékkal (88 millió forinttal) nőttek. Utóbbi növekedésének döntő részét (72 millió forintot) a munkavállalóknak adott két heti extra jutalom adta, emellett a társaság az üzleti év elején 6,2 százalékos átlagos bérfejlesztést hajtott végre.
A társaság adózás előtti nyeresége az első háromnegyed évben 2,981 milliárd forintot tett ki, 13,6 százalékkal (471 millió forinttal) alatta marad az egy évvel korábbi 3,452 milliárd forintnak.
Beruházásokra 379 millió forintot költött a Zwack Unicum az első háromnegyedévben, amelyek pótló jellegűek voltak.
A Zwack 1000 forint névértékű részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a papír hétfőn 17 450 forinton zárt, 1,41 százalékkal (250 forinttal) gyengült a pénteki záráshoz képest. Az elmúlt egy évben a papírok legmagasabb árfolyama 17 995 forint, a legalacsonyabb 16 000 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Itt az Unicum Orange Bitter: narancsos ízvilág és napfényes dolce vita
Megérkezett a Zwack Unicum legújabb innovációja, az Unicum Orange Bitter,…
Tovább olvasom >Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és…
Tovább olvasom >Bemutatkozik az Unicum első luxuslikőrje, a Trezor X
A Zwack Unicum több mint 230 éves történetének újabb fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >