Csökkent az Online Kiskereskedelmi Index
Az online kereskedelem szereplői a karácsonyi szezon után nagyobb visszaesést érzékelhettek, mivel – a hagyományos kiskereskedőkhöz viszonyítva – esetükben kisebb a súlya az alapvető napi fogyasztási cikkeknek. Ennek megfelelően visszafogottabban ítélték meg mind az eltelt, mind a következő három hónapot. A magyar gazdaság kilátásait ugyanakkor kevésbé látták borúsan, mint az előző negyedévben – derül ki a GKI Digital – arukereso.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második negyedéves felméréséből.
Az áruházak ennek ellenére optimisták, és az év további részét illetően javulásban bíznak. A kutatásba bevont szektorok képviselői a tavalyi 133 milliárdos forgalomhoz képest mintegy 15 százalékos bővüléssel számolnak, így 2014-re 152 milliárd forintos összesített forgalmat várnak a hat szektor együttesére. Ez a teljes piac (15 szektor) vonatkozásában a tavalyi 200 milliárd forint körüli nagyságrenddel szemben 220-230 milliárdos éves forgalmat feltételez.
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora az év első három hónapjában együttesen 27 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami 45 százalékkal marad el 2013 utolsó, ünnepi negyedévének eredményétől, és 18 százaléka az éves, tervezett 152 milliárdos forgalomnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >