Csökkent az okostelefonok globális eladása
A tavalyi utolsó negyedévben 406,64 millió okostelefont értékesítettek világszerte, ami 0,4 százalékos csökkenés 2018 azonos időszakához képest.
A Gartner amerikai piackutató cég kimutatása szerint tavaly összesen 1 milliárd 540 millió 657 ezer okostelefont értékesítettek globálisan, 1 százalékkal kevesebbet a megelőző évhez képest.
A december végével záródott három hónapban a Samsung valamivel több mint 70 millió készüléket értékesített, és ezzel megőrizte piacvezető helyét. Piaci részesedése 17,3 százalék volt a negyedévben, ami megegyezett az egy évvel korábbival.
A második helyen szintén nincs változás, az amerikai Apple piaci részesedése ugyanakkor 15,8 százalékról 17,1 százalékra emelkedett, az eladott készülékeinek száma 64 millióról 69 millióra nőtt.
Tartotta harmadik helyét a kínai Huawei is, a piaci részesedése azonban 14,8 százalékról 14,3 százalékra mérséklődött, az eladott készülékek száma 60 millióról 58 millióra csökkent.
Maradt a negyedik helyen az ugyancsak kínai Xiaomi, amelynek a piaci részesedése a negyedévben 8 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 6,8 százalékról, az eladott készülékek száma 27 millióról 32 millióra nőtt.
A szintén kínai Oppo volt tavaly az ötödik a globális piacon, ahogy 2018-ban is. Az eladott készülékeinek a száma 31 millióról 30 millióra, piaci részesedése pedig 7,7 százalékról 7,5 százalékra mérséklődött. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Befektetői felmérés: markánsan romlanak a globális üzleti szektor idei világgazdasági növekedési várakozásai
Markánsan romlanak a globális üzleti szektor idei világgazdasági növekedési várakozásai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >