Csökkent az okostelefonok globális eladása
A tavalyi utolsó negyedévben 406,64 millió okostelefont értékesítettek világszerte, ami 0,4 százalékos csökkenés 2018 azonos időszakához képest.
A Gartner amerikai piackutató cég kimutatása szerint tavaly összesen 1 milliárd 540 millió 657 ezer okostelefont értékesítettek globálisan, 1 százalékkal kevesebbet a megelőző évhez képest.
A december végével záródott három hónapban a Samsung valamivel több mint 70 millió készüléket értékesített, és ezzel megőrizte piacvezető helyét. Piaci részesedése 17,3 százalék volt a negyedévben, ami megegyezett az egy évvel korábbival.
A második helyen szintén nincs változás, az amerikai Apple piaci részesedése ugyanakkor 15,8 százalékról 17,1 százalékra emelkedett, az eladott készülékeinek száma 64 millióról 69 millióra nőtt.
Tartotta harmadik helyét a kínai Huawei is, a piaci részesedése azonban 14,8 százalékról 14,3 százalékra mérséklődött, az eladott készülékek száma 60 millióról 58 millióra csökkent.
Maradt a negyedik helyen az ugyancsak kínai Xiaomi, amelynek a piaci részesedése a negyedévben 8 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 6,8 százalékról, az eladott készülékek száma 27 millióról 32 millióra nőtt.
A szintén kínai Oppo volt tavaly az ötödik a globális piacon, ahogy 2018-ban is. Az eladott készülékeinek a száma 31 millióról 30 millióra, piaci részesedése pedig 7,7 százalékról 7,5 százalékra mérséklődött. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Fitch Ratings: a korábban vártnál erőteljesebb világgazdasági növekedés várható az idén
A korábban vártnál erőteljesebb világgazdasági növekedést valószínűsít az idei évre…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy mezőgazdasága a hazai fogyasztás dupláját termeli meg
Rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a teljes…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >