Csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban
Csökkent az év első felében a szórakoztató elektronikai cikkek forgalma Németországban – derül ki az ágazati teljesítményt követő hétfőn publikált CEMIX indexből.
Az első fél évben 2,3 százalékkal 12,173 milliárd euróra csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban a 2015 első fél évi 12,465 milliárd euróról.
A forgalomcsökkenés mértéke mérséklődött, hiszen az első negyedév forgalma még 6,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A személyi számítógépek forgalma az év első felében értékben 9,5 százakkal csökkent, ezen belül az asztali gépeké húsz százalékkal, a notebook gépeké öt százalékkal, a táblagépeké tizenegy százalékkal. Darabszám szerint asztali gépekből 16 százalékkal, notebook gépekből 10 százalékkal, táblagépekből húsz százalékkal kevesebb kelt el.
Forgalomnövekedés csak kevés termékkategóriában volt. A tévékészülékek forgalma értékben négy százalékkal, darabszámban egy százalékkal emelkedett. A legnagyobb növekedés az audio-video kiegészítő eszközök, például fejhallgatók értékesítésében volt tapasztalható, darabszámban három százalékos, értékben tizenhárom százalékos.
A műszaki cikkek értékesítésében immár hosszabb ideje húzóerőt kifejtő okostelefonok forgalma csökkent. Darabszám szerint öt százalékkal, értékben egy százalékkal kevesebb okostelefont értékesítettek az év első felében Németországban.
Az CEMIX (Consumer Electronics Marktindex Deutschland) indexet a technikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi ágazat képviseleti szervezete, a BVT (Bundesverband Technik des Einzelhandels), valamint a gfu Consumer & Home Electronics GmbH és a GfK piackutató vállalatok állítják össze negyedéves rendszerességgel.
Az év egészére a kutatók a tavalyival közel megegyező forgalmat várnak az elektronikai cikkek kiskereskedelmében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >