Csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban
Csökkent az év első felében a szórakoztató elektronikai cikkek forgalma Németországban – derül ki az ágazati teljesítményt követő hétfőn publikált CEMIX indexből.
Az első fél évben 2,3 százalékkal 12,173 milliárd euróra csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban a 2015 első fél évi 12,465 milliárd euróról.
A forgalomcsökkenés mértéke mérséklődött, hiszen az első negyedév forgalma még 6,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A személyi számítógépek forgalma az év első felében értékben 9,5 százakkal csökkent, ezen belül az asztali gépeké húsz százalékkal, a notebook gépeké öt százalékkal, a táblagépeké tizenegy százalékkal. Darabszám szerint asztali gépekből 16 százalékkal, notebook gépekből 10 százalékkal, táblagépekből húsz százalékkal kevesebb kelt el.
Forgalomnövekedés csak kevés termékkategóriában volt. A tévékészülékek forgalma értékben négy százalékkal, darabszámban egy százalékkal emelkedett. A legnagyobb növekedés az audio-video kiegészítő eszközök, például fejhallgatók értékesítésében volt tapasztalható, darabszámban három százalékos, értékben tizenhárom százalékos.
A műszaki cikkek értékesítésében immár hosszabb ideje húzóerőt kifejtő okostelefonok forgalma csökkent. Darabszám szerint öt százalékkal, értékben egy százalékkal kevesebb okostelefont értékesítettek az év első felében Németországban.
Az CEMIX (Consumer Electronics Marktindex Deutschland) indexet a technikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi ágazat képviseleti szervezete, a BVT (Bundesverband Technik des Einzelhandels), valamint a gfu Consumer & Home Electronics GmbH és a GfK piackutató vállalatok állítják össze negyedéves rendszerességgel.
Az év egészére a kutatók a tavalyival közel megegyező forgalmat várnak az elektronikai cikkek kiskereskedelmében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >