Csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban
Csökkent az év első felében a szórakoztató elektronikai cikkek forgalma Németországban – derül ki az ágazati teljesítményt követő hétfőn publikált CEMIX indexből.
Az első fél évben 2,3 százalékkal 12,173 milliárd euróra csökkent az elektronikai cikkek kiskereskedelmi forgalma Németországban a 2015 első fél évi 12,465 milliárd euróról.
A forgalomcsökkenés mértéke mérséklődött, hiszen az első negyedév forgalma még 6,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A személyi számítógépek forgalma az év első felében értékben 9,5 százakkal csökkent, ezen belül az asztali gépeké húsz százalékkal, a notebook gépeké öt százalékkal, a táblagépeké tizenegy százalékkal. Darabszám szerint asztali gépekből 16 százalékkal, notebook gépekből 10 százalékkal, táblagépekből húsz százalékkal kevesebb kelt el.
Forgalomnövekedés csak kevés termékkategóriában volt. A tévékészülékek forgalma értékben négy százalékkal, darabszámban egy százalékkal emelkedett. A legnagyobb növekedés az audio-video kiegészítő eszközök, például fejhallgatók értékesítésében volt tapasztalható, darabszámban három százalékos, értékben tizenhárom százalékos.
A műszaki cikkek értékesítésében immár hosszabb ideje húzóerőt kifejtő okostelefonok forgalma csökkent. Darabszám szerint öt százalékkal, értékben egy százalékkal kevesebb okostelefont értékesítettek az év első felében Németországban.
Az CEMIX (Consumer Electronics Marktindex Deutschland) indexet a technikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi ágazat képviseleti szervezete, a BVT (Bundesverband Technik des Einzelhandels), valamint a gfu Consumer & Home Electronics GmbH és a GfK piackutató vállalatok állítják össze negyedéves rendszerességgel.
Az év egészére a kutatók a tavalyival közel megegyező forgalmat várnak az elektronikai cikkek kiskereskedelmében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre magasabb állatjóléti elvárásokat támaszt a német Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Digitális reklámforradalom a német diszkontláncnál: bővíti médiakínálatát a Netto Marken-Discount
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben csökkent júliusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >