Csökkent az áremelést tervező cégek aránya Németországban
Áprilisban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban – derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet csütörtökön közzétett felmérésének adataiból.
Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) csütörtökön közzétett adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó árvárakozások áprilisban 21,5 pontra csökkentek a márciusi 27,1 pont után. Ez volt sorozatban – a hetedik visszaesést mutató hónap.
Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából. Az ifo nem kérdez rá a tervezett árváltozások mértékére.
„Az áremelési hullám valószínűleg már tetőzött”
– jelentette ki Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.
Az infláció valószínűleg csak nagyon lassan csökken a következő hónapokban, különösen a maginfláció marad magas – tette hozzá Timo Wollmershäuser.
A kiskereskedelem árvárakozásai 48,7 pontról 43,2 pontra csökkentek áprilisban. Azonban a kiskereskedelem egyes területein még mindig emelkedett az indikátor: az ételek és italok árvárakozási mutatója nagyon magas szinten áll, 64,8 pontról 69,9 pontra emelkedett áprilisban. A számítógépek és szoftverek esetében is emelkedett az indikátor áprilisban. Az étteremtulajdonosok és az autókereskedők árvárakozásai viszont csökkentek az év negyedik hónapjában. A szórakoztatóelektronikai ágazatban a márciusi 28,0 pontról 8,9 pontra esett az indikátor áprilisban.
A feldolgozóiparban lényegesen kevesebb vállalat tervez áremelést, az árvárakozások 17,7 pontról 12,4 pontra csökkentek áprilisban. Az iparvállalatok szerény többsége továbbra is emelni szeretné árait, különösen a ruhagyártók (60,8 pontos indikátor a márciusi 47,4 pont után), ezt követi az elektronikai ipar (25,9 pontos mutató a márciusi 35,1 pont után). Növekszik azonban azon ipari ágazatok aránya, amelyek a közeljövőben ismét csökkenteni kívánják áraikat. Egyebek mellett a vegyiparban és a papíriparban a cégek többsége már az eladási árak csökkenését feltételezi.
Az építőiparban az indikátor 5,0 pontra csökkent áprilisban a márciusi 6,6 pont után.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >