Csökkent a Zwack Unicum nyeresége és árbevétele
A Zwack Unicum Nyrt. 2019-2020-as üzleti évének első háromnegyedévében 1,964 milliárd forint adózott nyereséget ért el, amely 41,2 százalékkal elmarad a 3,340 milliárd forintos bázistól – derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn tett közzé.
A társaság bruttó árbevétele a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült beszámoló szerint 22,558 milliárd forint volt, 5,5 százalékkal alacsonyabb az előző évinél. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 11,861 milliárd forintot tett ki, 17,4 százalékkal (2,5 milliárd forinttal) marad alatta az egy évvel korábbi bázisnak.
A menedzsment a jelentés szerint továbbra is teljesíthetőnek tartja a 2019-20-as üzleti célkitűzéseket, nevezetesen, hogy a nettó árbevétel több mint 10 százalékkal, az adózott eredmény pedig 46 százalékkal csökken, utóbbi 1,4 milliárd forint közeli lesz.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 19,6 százalékkal (2,576 milliárd forinttal) mérséklődött az első háromnegyedévben. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 22,9 százalékkal (2,372 milliárd forinttal) esett vissza. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 21,9 százalékkal, a minőségi termékeké 25,7 százalékkal csökkent.
A bruttó és a nettó árbevétel változása közötti jelentős eltérést a népegészségügyi termékadó (neta) 2019. január 1-jétől életbe lépő változása okozta (minden szeszesitalt megadóztattak, az adómértékek pedig 20 százalékkal emelkedtek, amit a társaság érvényesített az eladási áraiban, de ez jelentős volumencsökkenéssel járt együtt).
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 7,5 százalékkal alacsonyabb a bázisnál, amelyen belül a Diageo portfólió árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett, míg az egyéb forgalmazott termékeké 51,8 százalékkal csökkent. Utóbbi oka az, hogy 2019. március 1-jétől nem a Zwack a Moet-Hennessy termékek magyarországi forgalmazója, ennek kiszűrésével a forgalmazott termékek árbevétele 3,8 százalékkal nőtt.
A jelentés kitér arra is, hogy az április-decemberi piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesitalok piaca volumenben 0,3 százalékkal, míg értékben 10,9 százalékkal nőtt.
Az export árbevétel 1,3017 milliárd forint volt az első háromnegyedévben, 6,4 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A növekedést a két legnagyobb exportpiac, az olasz és a német hozta, ugyanakkor a duty free árbevétele csökkent.
Az anyagjellegű ráfordítás 12,1 százalékkal, a személyi jellegű ráfordítás 1,1 százalékkal, az értékcsökkenési leírás 11,3 százalékkal, az egyéb működési költség 8,2 százalékkal csökkent.
A működési eredmény 2,391 milliárd forint, mely 38,4 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.
A Zwack Unicum a magyar égetett szeszesital piac legnagyobb szereplője. Mivel a társaság bevételének közel 90 százaléka a hazai piacról származik, gazdálkodását alapvetően meghatározza a belföldi fogyasztás alakulása. Az elmúlt néhány évben bővült a lakossági fogyasztás Magyarországon, és a közeljövőben is ennek folytatódására számítanak – írják a jelentésben.
A Zwack 1000 forint névértékű részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. A papír hétfőn 17 700 forinton zárt, 0,28 százalékkal (50 forinttal) magasabban az előző záróárnál. Az elmúlt egy évben a papírok legmagasabb árfolyama 18 000 forint, a legalacsonyabb 16 150 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >