Csökkent a Zwack Unicum nyeresége
A Zwack Unicum Nyrt. 2012-2013-as üzleti évének első fél évében 611 millió forint adózás utáni nyereséget ért el, amely 31,7 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor kissé magasabb a tervezettnél – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett gyorsjelentésében.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti beszámoló alapján 9,369 milliárd forint bruttó árbevételt ért el a Zwack az első fél évben, amely 7,6 százalékkal marad el a bázis időszakban teljesített árbevételétől. A beszámoló szerint az üzleti év első fél évében (2012. április 1-jétől szeptember 30-ig) a nettó értékesítés 5,762 milliárd forint volt, 5,7 százalékkal alacsonyabb a bázisnál.
Az üzemi eredmény az első fél évben 633 millió forint volt, ez 299 millió forinttal, 32,1 százalékkal marad el a tavalyi első félévitől.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 5,111 milliárd forintot tett ki, szemben a tavaly első félévi 5,510 milliárd forinttal. A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 8,2 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a prémium termékek belföldi árbevétele 0,2 százalékkal, a minőségi termékeké 13,5 százalékkal, a kommersz portfolió árbevétele 57,3 százalékkal esett.
A szeszipari cég által forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,3 százalékkal emelkedett. A portfolión belül a Diageo termékek árbevétele 5,8 százalékkal csökkent, míg a bor üzletág árbevétele 6,5 százalékkal nőtt.
A Zwack a jelentésben kiemeli, hogy a második negyedéves árbevételi adatok enyhe javulást mutatnak az első negyedévhez képest. Az első negyedévben a belföldi árbevétel 8,4 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a második negyedévben csak 5,9 százalékos volt a visszaesés. A pozitív változás elsősorban a saját termelésű prémium portfoliónak köszönhető.
A társaság számára legfontosabb prémium szegmensben a piachoz képest jó teljesítményt nyújt a Zwack Unicum Nyrt., (0,2 százalékos árbevétel csökkenés a piaci 5,3 százalékhoz képest), elsősorban az Unicum Szilva sikeres bevezetésének köszönhetően.
Az export árbevétel 651 millió forint volt április-szeptemberben; ez 8,7 százalékkal magasabb, mint a tavalyi exportteljesítmény (599 millió forint). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >