Csökkent a vágóüsző és a vágótehén ára
Az Európai Unióban a fiatal bika „R3” kereskedelmi osztály vágóhídi belépési ára 4,84 euró/kilogramm hasított hideg súly volt 2023 szeptemberében, 3 százalékkal mérséklődött az egy évvel korábbihoz képest. A tehén „O3” ára 6 százalékkal csökkent, az üsző „R3” ára nem változott számottevően a vizsgált időszakban.
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2023 január–augusztusában a szarvasmarha vágása élősúlyban kifejezve 10 százalékkal csökkent 2022 január–augusztusához képest. Az összes vágás több mint kétharmadát adó tehenek vágása 8,5 százalékkal volt kevesebb.
A KSH adatai alapján Magyarország élőmarha-exportja 2023 január–júliusában 2,5 százalékkal maradt el a 2022 azonos időszakitól
A főbb partnerek Horvátország, Ausztria, Koszovó és Olaszország voltak. Magyarország élőmarha-importja 24 százalékkal nőtt. az élő szarvasmarha több. mint fele Dániából, Ausztriából és Németországból származott. A marhahúsexport mennyisége és értéke egyaránt 12 százalékkal csökkent. A marhahúsimport volumene 20 százalékkal, értéke 7 százalékkal esett vissza a megfigyelt periódusban. Az AKI PÁIR adatai szerint a fiatal bika termelői ára 820 forint/kilogramm hasított meleg súly volt 2023 szeptemberében, 5 százalékkal emelkedett 2022 azonos hónapjának átlagárához viszonyítva. A vágóüsző ára 3 százalékkal, a vágótehéné 19 százalékkal csökkent a vizsgált időszakban. A KSH adatai szerint a marharostélyos fogyasztói ára 15 százalékkal (4650 forint/kilogramm) haladta meg 2023 szeptemberében az egy évvel korábbi árat.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Nincs jelentős változás a körte árában
A Világ Alma és Körte Szövetségének (WAPA) előzetes adatai szerint…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük az agrárkapcsolatainkat Franciaországgal
Franciaország fontos szövetségese hazánknak a Közös Agrárpolitika megerősítése és a…
Tovább olvasom >A kukorica termelői ára 30 százalékkal magasabb a tavalyinál
A Tallage tájékoztatása szerint az USA-ban megtermelt kukorica azonnali kiviteli…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >