Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt el az idei pénzügyi év első félévében, amely szeptember végéig tartott. A cég közlése szerint az adózott eredménye 18 százalékkal, 1,791 milliárd euróra csökkent, ami részvényenként 1,59 eurónak felel meg. Az előző év ugyanezen időszakában ez az érték még 2,178 milliárd euró, részvényenként 1,90 euró volt. Az elemzői előrejelzések minimálisan magasabb, 1,8 milliárd eurós profitot vártak.

A légitársaság optimistán tekint a jövőbe
A légitársaság működési eredménye 17 százalékkal, 2,015 milliárd euróra esett vissza, míg a bevételek enyhén, 1 százalékkal, 8,692 milliárd euróra növekedtek. Ez a szerény növekedés azonban nem volt elegendő a nyereség csökkenésének ellensúlyozására.
Annak ellenére, hogy az átlagos viteldíjak 10 százalékkal csökkentek, a kedvezőbb árak több utast vonzottak a légitársasághoz. Az utasforgalom 9 százalékkal nőtt, elérve a 115 millió főt az első üzleti félév során. A légitársaság optimistán tekint a jövőbe, és a teljes pénzügyi évre 200 millió utast vár.
A Ryanair a következő, 2026. március végéig tartó pénzügyi évre vonatkozóan csökkentette utasnövekedési várakozását. A korábbi 215 millióról 210 millióra mérsékelte a célszámot a Boeing gyártási és szállítási késései miatt, ami befolyásolhatja a légitársaság kapacitásbővítési terveit. A Boeing szállítási problémái komoly hatással lehetnek a Ryanair működésére, mivel a flotta növekedése korlátozott lehet.
Összességében a Ryanair eredményei vegyes képet mutatnak: miközben az utasszám és a bevétel növekedett, a nyereség csökkent, amit a viteldíjak mérséklődése és a külső kihívások magyaráznak. A légitársaság előtt álló időszakban kulcsfontosságú lesz, hogyan tudja kezelni a szállítási késéseket és optimalizálni a működési költségeket, hogy hosszú távon megőrizze piaci pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
Az utazók 70%-a fizetne többet a zöld alternatíváért
A turizmus a globális szén-dioxid-kibocsátás közel 10%-áért felel, így egyre…
Tovább olvasom >Unitravel-csőd: utazás is lehet a kártérítés – de van, amit zsebből kell fizetni
Nemcsak pénzbeli kártérítést, hanem új utazási lehetőséget is választhatnak azok…
Tovább olvasom >Visszavonulót fúj a Wizz Air: kivonul Abu-Dzabiból, leállítja közel-keleti járatait
Drasztikus döntést jelentett be a Wizz Air: 2025. szeptember 1-jétől…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >