Csökkent a Praktiker árbevétele az első negyedévben
Csökkent az első negyedévben a Praktiker barkácsáruházlánc árbevétele, az erre az időszakra szezonálisan jellemző működési vesztesége pedig nőtt – közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
A Praktiker AG árbevétele 570,1 millió euró volt a januártól márciusig tartó időszakban, 10,4 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A társaság működési vesztesége 91,7 millió euróra nőtt az előző évi 59,1 millió euróról. A nettó veszteség 63,8 százalékkal 117,9 millió euróra emelkedett.
Armin Burger, a Praktiker vezérigazgatója a kedvezőtlen eredményeket elsősorban a havas és hideg időjárással magyarázta, ami megtörte az előző negyedévek fellendülését. Az árbevétel az év első két hónapjában megegyezett az előző évivel, de márciusban, az elhúzódó tél miatt az árbevétel csupán a 2012. márciusi szint 80 százalékát érte el – tájékoztatott a vállalat.
A német értékesítés 9,9 százalékkal 457,7 millió euróra csökkent. Az átalakítás alatt álló luxemburgi és törökországi üzletágak értékesítése nélkül számolt, Németországon kívüli árbevétel 12,5 százalékkal 112,4 millió euróra csökkent.
A Praktiker 414 üzletet tartott számon az első negyedév végén, kevesebbet az egy évvel korábbi 427-nél. A magyarországi üzletek száma ugyanezen időszakban 19-ről 21-re nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A TheVR besegített a McDonald’s csapatának
A tavalyi együttműködésük folytatásaként a hazai tartalomgyártás egyik legsikeresebb csapata,…
Tovább olvasom >A PENNY 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre
A PENNY Magyarország 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre, amelynek…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >