Csökkent a növényvédő szerek eladása az EU-ban
Az Európai Unióban 2023-ban mintegy 292 ezer tonna növényvédő szert adtak el, ami 2011 óta a legalacsonyabb érték, és az ezt megelőző évhez képest 9 százalékos, 2021-hez viszonyítva pedig 18 százalékos visszaesést jelent – közölte kedden az unió statisztikai hivatala, az Eurostat.

Visszaesett az EU-ban a növényvédőszerek forgalma (Fotó: Pixabay)
Az eladott szerek legnagyobb részét a gombaölő és baktériumölő szerek tették ki, az összes értékesítés 39 százalékát. Ezt követték a gyomirtók, lombtalanítók és mohairtók 36, majd a rovarölő és atkaölő szerek 17 százalékkal. Az eladások földrajzi megoszlása alapján Franciaország volt a legnagyobb piac az unióban, az összes eladás 23 százalékával. Utána Spanyolország következett 18 százalékkal, míg Németország és Olaszország egyaránt 14 százalékkal részesedtek a teljes eladásból. Ez a négy ország egyben az EU legnagyobb mezőgazdasági termelői közé tartozik.
2011 és 2023 között az Eurostat adatai szerint jelentős különbségek mutatkoztak a tagállamok között a növényvédő szerek forgalmának alakulásában
A vizsgált 21 ország közül 16-ban csökkent az eladott mennyiség. A legnagyobb visszaesést Portugáliában és Olaszországban regisztrálták, mindkét országban 44 százalékkal. Írország és Szlovénia 38 százalékos csökkenést könyvelhetett el. Ezzel szemben öt országban növekedés volt tapasztalható, különösen Lettországban, ahol 55 százalékkal nőtt az eladás, Ausztriában 52 százalékkal, Litvániában pedig 11 százalékkal.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >Agráregyetemi rektor: változásra van szükség a talajművelésben
Magyarországon óriási a lemaradás a talajművelésben, változásra van szükség, nem…
Tovább olvasom >Kiemelkedő az érdeklődés a kertészeti pályázatok iránt
Kiemelt figyelem és nagy népszerűség övezi a kertészeti pályázatokat, melyek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >