Csökkent a Nestlé Hungária nyeresége az első fél évben
Emelkedő forgalom mellett 1,483 milliárd forintra csökkent a Nestlé Hungária nyeresége az első fél évben a tavalyi 1,975 milliárd forintról – olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken közzétett jelentésben.

Az export az uniós országokba 2 százalékkal csökkent
Az élelmiszeripari társaság féléves árbevétele a 82,9 milliárd forintról 103,9 milliárd forintra, ezen belül a külföldi értékesítések összege 17,2 milliárd forintról 23,2 milliárd forintra nőtt egy év alatt. Az export az uniós országokba 2 százalékkal csökkent, az EU-n és Európán kívüli viszont csaknem 80 százalékos emelkedéssel megközelítette a 9,4 milliárd forintot. A teljes forgalom belül legnagyobb mértékben, 27 százalékkal a belföldi termékértékesítés nőtt, de a szolgáltatásoké is meghaladta a 10 százalékot.
Az értékesítésből az állateledelek több mint 53 milliárd forinttal részesedtek, az üzletág éves növekedése 38 százalék, számításaik szerint a második fél évben is jelentős marad. A hagyományos Nestlé-termékek 45,3 milliárd forintos forgalmat értek el, a legnagyobb mértékben, 10 százalék felett a konyhai termékek és a gyermektápszerek eladása bővült. A kávé ugyanakkor alapanyag-ellátási nehézségek miatt a tervezettnél gyengébben teljesített – írták.
A társaság idei célkitűzései a jelentés szerint nem változtak. Az idegenforgalom fellendülése növelte a bevételeket, de az ukrajnai háborút, az energiaárak és az árfolyamok változását kockázatnak tekintik – derül ki a beszámolóból.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Maggi Magic Asia pirított tészták friss hozzávalókkal
Gyakran elgondolkodsz azon, hogyan dobd fel a kedvenc tésztáidat? Próbáld…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness Cappuccino ízű gabonapehely-szelet
Cappuccino ízű gabonapehely-szelet fehér csokoládé darabokkal, tejbevonó talppal 12%, vitaminokkal…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >