Csökkent a német sörök fogyasztása az Európai Unióban
Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben, növekedés csak az Európai Unión kívül volt a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis keddi jelentése szerint.

A sörfőzdék száma a 2012-es 1341-ről 2022-re 12 százalékkal 1507-re emelkedett,
A németországi székhelyű sörfőzdék 2022-ben közel 715,9 millió liter alkoholos sört adtak el az Európai Unión kívüli országokban, 12 százalékkal kevesebbet mint az előző évben, de 66 százalékkal többet a tíz évvel korábbi 432,4 millió literes mennyiségnél.
Ezzel szemben a német sörfőzdék söreladásai az EU más országaiban ezalatt a tíz év alatt több mint negyedével, 27 százalékkal csökkentek: a 2012-es jó 1,1 milliárd literrel szemben 2022-ben alig 805,1 millió litert értékesítettek.
A 2012-es évről 2022-re a németországi belföldi sörértékesítés 11 százalékkal 7,2 milliárd literre csökkent, ami 8,8 milliárd literes teljes német sörértékesítés 83 százalékának felel meg.
A sörfőzdék száma a 2012-es 1341-ről 2022-re 12 százalékkal 1507-re emelkedett, bár az elmúlt három évben némi csökkenés volt tapasztalható főként a járványvédelmi korlátozó intézkedések következményei, valamint az emelkedő nyersanyag és energiaárak miatt.
A németországi sörfőzdék többsége, 41 százaléka Bajoroszágban működik, 14 százalékuk pedig Baden-Württemberg tartományban, 10 százalékuk Észak-Rajna-Vesztfália tartományban.
Kapcsolódó cikkeink
Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >Új korszak a sörfőzésben: rizstől a gombáig – a jövő fenntartható sörkülönlegességei
A sörfőzés és sörfogyasztás az emberiség egyik legősibb szokása: időszámításunk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >