Csökkent a Metro profitja

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 03. 00:00

Az elemzői előrejelzésektől elmaradó eredményeket közölt a második negyedévről a Magyarországon is érdekelt Metro AG.

A nagyáruházakat üzemeltető német társaság ugyanakkor arról számolt be, hogy bevétele növekedett, egyebek között a labdarúgó világbajnokság révén, amely megdobta a televízió-eladásokat a Media Markt és a Saturn áruházakban, Európa legnagyobb elektronikai üzlethálózatában.
A kelet-európai devizák stabilizálódása is javította az eredményt, és több piacon a válság enyhülésének jelei tapasztalhatók – mondta Eckhard Cordes elnök-vezérigazgató. A 34 európai, ázsiai és afrikai országban közel 300 ezer embert foglalkoztató társaság bevétele 15,7 milliárd euró volt április és június között, 2,4 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit, elmaradva viszont a 15,768 milliárdot valószínűsítő szakértői várakozásoktól.
A 2100 áruházat üzemeltető óriáscég legnagyobb európai versenytársa, a Carrefour 6,3 százalékkal 24,9 milliárd euróra növelte bevételét a tavaszi három hónapban. A Metro AG kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 252 millió euróra nőtt a tavalyi 248 millióról, az adózott eredmény viszont 52 millióról 44 millióra csökkent, messze elmaradva a 100 millió eurós elemzői előrejelzésektől.
A társaság közölte, hogy folytatja költségcsökkentési programját. Több ezer munkahely megszüntetésével 2012-ig évi 1,5 milliárd eurót kívánnak megtakarítani. Egyelőre azonban csak viszi a pénzt az áramvonalasítás, a "Shape" elnevezésű takarékossági program az idei első félévben 82 millió euróba került. A Metro a piaci helyzet javulásával számol, beruházásra így a korábban tervezett 1,9 milliárd helyett 2,1 milliárd eurót fordít az idén, és várakozása szerint 2010 egészében a bevétel és a nyereség is "érezhetően" növekedik az egy évvel korábbihoz képest – írja a ProfitLine.hu.




Kapcsolódó cikkeink