Csökkent a mélyfagyasztott élelmiszerek piaca
A GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint a magyar háztartások 67 százaléka vásárolt mélyfagyasztott élelmiszert (pizzát, húskészítményt, burgonyát, zöldséget) legalább egyszer 2008. október és 2009. szeptember között. A vásárló háztartások száma 1 százalékponttal csökkent az említett időszakban az egy évvel korábbi azonos időszakkal való összehasonlításban.
A vizsgált időszakban a teljes piac csökkenése mennyiségben meghaladta a 8 százalékot, forgalom tekintetében pedig megközelítette a 7 százalékot. A mélyfagyasztott burgonya kategóriája csökkent leginkább a ritkább vásárlási gyakoriság és a csökkenő vásárlói hatókör következményeképpen. Ezzel szemben egyedüliként a mélyfagyasztott zöldség kategóriája nőtt mind értékben, mind pedig mennyiségben az intenzívebbé váló vásárlói bázisának köszönhetően.
A mélyfagyasztott termékeket vásároló háztartások között a gyorsan mozgó fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest az átlagnál nagyobb számban vannak jelen a legalább háromfős háztartások, a 29 év alatti, illetve a 40–59 év közötti háziasszonnyal rendelkező háztartások, a gyermekes, a Budapesten vagy nagyvárosban élő, valamint a viszonylag magas vagy magas jövedelemmel rendelkező háztartások.
Virág Sándor
Háztartások megoszlása településméret szerint
2008. október és 2009. szeptember között (%)
FMCG Mélyfagyasztott
ételek
Falu 28 22
Kisváros 31 31
Nagyváros 21 23
Budapest 20 24
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >