Csökkent a mélyfagyasztott élelmiszerek piaca
A GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint a magyar háztartások 67 százaléka vásárolt mélyfagyasztott élelmiszert (pizzát, húskészítményt, burgonyát, zöldséget) legalább egyszer 2008. október és 2009. szeptember között. A vásárló háztartások száma 1 százalékponttal csökkent az említett időszakban az egy évvel korábbi azonos időszakkal való összehasonlításban.
A vizsgált időszakban a teljes piac csökkenése mennyiségben meghaladta a 8 százalékot, forgalom tekintetében pedig megközelítette a 7 százalékot. A mélyfagyasztott burgonya kategóriája csökkent leginkább a ritkább vásárlási gyakoriság és a csökkenő vásárlói hatókör következményeképpen. Ezzel szemben egyedüliként a mélyfagyasztott zöldség kategóriája nőtt mind értékben, mind pedig mennyiségben az intenzívebbé váló vásárlói bázisának köszönhetően.
A mélyfagyasztott termékeket vásároló háztartások között a gyorsan mozgó fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest az átlagnál nagyobb számban vannak jelen a legalább háromfős háztartások, a 29 év alatti, illetve a 40–59 év közötti háziasszonnyal rendelkező háztartások, a gyermekes, a Budapesten vagy nagyvárosban élő, valamint a viszonylag magas vagy magas jövedelemmel rendelkező háztartások.
Virág Sándor
Háztartások megoszlása településméret szerint
2008. október és 2009. szeptember között (%)
FMCG Mélyfagyasztott
ételek
Falu 28 22
Kisváros 31 31
Nagyváros 21 23
Budapest 20 24
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >