Csökkent a kkv-k karácsonyi forgalma
Tovább csökkent a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2009-ben a 2008 évihez képest – derül ki a MarketingCommando.hu által idén januárban 1000 fő megkérdezésével végzett online kutatásából.
A megkérdezett vállalkozások 44 százalékának nőtt valamelyest a bevétele, míg 34 százalékuk forgalma jelentősen csökkent, 22 százalékuk nem tapasztalt változást.
Sokkoló tendenciára enged következtetni az adatok összevetése a MarketingCommando.hu által 2009. januárban végzett megegyező tartalmú kutatás eredményeivel: míg 2008. karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált a forgalma a 2007-es karácsonnyal összehasonlítva, addig ugyanez az adat 2009-ben 22 százalék volt.
Azonban amennyivel csökkent a stagnáló cégek aránya, a kevesebb karácsonyi forgalmat realizáló cégeké közel annyival nőtt: míg 2008-ban a válaszadók 21 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, addig ez 2009-re már 34 százalékra nőtt. Eközben alig változott a növekvő forgalmat realizáló cégek aránya: 2008-ban a megkérdezettek 41 százalékának nőtt a forgalma karácsonykor az előző évihez képest, míg 2009-ben ez az adat 44 százalék.
Mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság.
A Marketing Commando 2009. januári kutatása során az alábbi megállapítást tette: „ha egy kisvállalat bevétele nem nő évente bizonyos ütemben (a Nyugat-Európában elfogadott érték 20%) akkor a cég vagy stagnál, vagy kezdetét veszi egy leépülési folyamat. Ezeknek a cégeknek a 2009-es év kritikus lehet, hiszen ezek a cégek vannak a leginkább kiszolgáltatva a válság hatásainak”.
A legjobb karácsonya az intenzíven marketingező kkv-knak volt, 72 százalékuk jelzett most nagyobb forgalmat. Azon vállalkozások közül, amelyek nem reklámoztak egyik évben sem, sokkal kevesebben (42 százalék) könyvelhettek csak el növekedést és közöttük jóval magasabb volt a stagnáló és a csökkenő forgalmat realizált cégek aránya is – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >