Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Németországban elemzők által vártnál jóval nagyobb mértékben csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben havi szinten, ami szakértők szerint részben a koronavírus-járvány újbóli felerősödésének következménye.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom 2,2 százalékkal esett augusztushoz képes, amikor még 1,8 százalékos növekedést jegyeztek fel júliussal összevetve. Elemzők jóval kisebb, 0,8 százalékos havi szintű szeptemberi kiskereskedelmi forgalomcsökkenésre számítottak.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában éves szinten a szeptemberi kiskereskedelmi forgalom 6,5 százalékkal nőtt az augusztusi 3 százalék emelkedés után. Szakértők nagyobb, 6,6 százalékos forgalombővülést vártak.
A koronavírus-járvány első hullámának a hatására a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent az idei második negyedévben az előző három hónaphoz képest. A szeptember végével záródott három hónap német gazdasági teljesítményével kapcsolatos előzetes adatokat pénteken 10 órakor hozzák nyilvánosságra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >