Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben júniusban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben júniusban.

Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kiskereskedelmi forgalma 1,0 százalékkal zsugorodott
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden közzétett adatai szerint júniusban az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom az elemzők által várt 0,1 százaléknál nagyobb mértékben, 0,3 százalékkal csökkent, az Európai Unióban pedig 0,1 százalékkal zsugorodott májushoz képest, amikor az euróövezetben és az EU-ban egyaránt 0,1 százalékos havi forgalomnövekedést regisztráltak.
Az Európai Unióban az előző hónaphoz képest júniusban az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kiskereskedelmi forgalma 1,0 százalékkal zsugorodott, az üzemanyag kivételével a nem élelmiszertermékeké stagnált, az üzemanyagoké pedig 0,6 százalékkal bővült havi bázison.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom a májusi 0,5 százalékos bővülést követően 0,3 százalékkal csökkent júniusban, szemben az elemzők által várt 0,2 százalékos növekedéssel.
Az Európai Unióban a kiskereskedelmi forgalom a májusi 0,7 százalékos bővülés után júniusban 0,1 százalékkal nőtt éves bázison.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a legfontosabb feladat a gazdasági növekedés felpörgetése
A legfontosabb feladatnak nevezte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a gazdasági…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,4 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal mérséklődött
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >