Csökkent a kiskereskedelmi forgalom
A KSH legújabb jelentése szerint a kiskereskedelmi forgalom értéke változatlan áron számítva áprilisban 2,5 százalékkal, az első négy hónapban 0,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi szinttől.
A KSH adatai szerint az országos kiskereskedelmi
üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2007 első négy
hónapjában 1777 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.
A kiskereskedelmi eladások 51,1 százalékát az élelmiszer- és
élelmiszer jellegű vegyes, 18,3 százalékát a bútor-, háztartási cikk-,
építőanyag-, 11,1 százalékát a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb
iparcikk-kiskereskedelmi üzletekben bonyolították, a többi szakágazat
részesedése 19,5 százalék volt.
Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma elérte az 500
milliárd forintot. Tovább csökkent az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes
kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma, a 2007. áprilisi értékesítés
volumene 0,8 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának szintjétől. Míg
az eladások jelentős részét, 91 százalékát lebonyolító vegyes termékkörű
üzletek – hipermarketek, szupermarketek, vegyesboltok – forgalma csak
kismértékben, 0,3 százalékkal mérséklődött, addig az élelmiszer-, ital-,
dohányáru-szaküzletek eladásai 5,9 százalékkal csökkentek.
Folytatódott a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan
áron számított forgalmának visszaesése, az eladások 3,8 százalékkal elmaradtak
az előző év azonos időszakának szintjétől. Áprilisban csak a gyógyszer-,
gyógyászatitermék-, illatszerüzletek tudták növelni eladásaikat.
A legnagyobb mértékben a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb
iparcikküzletek értékesítése esett vissza az előző év azonos hónapjához képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >