Csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése a vizeknél
Megállt az ásványvíz évek óta tartó növekedési trendje. Értékben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen a kiskereskedelmi forgalomban, 2008. március–2009. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac éves mérete valamivel 44 milliárd forint alá került. Mennyiségben a mínusz 3 százalék így is 868 millió litert meghaladó eladást jelent.Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el. Mennyiségben 76, értékben 80 százalék jut erre a kiszerelésre. A kereskedelmi márkákra a tavaly februári 46 százalék után idén 43 százalék jutott a mennyiségben mért forgalomból.
Egy liter dús ásványvizet idén februárban ugyanúgy átlagosan 44 forintért adtak el, mint tavalyelőtt a második hónapban. Hasonlóképpen stabil a szénsavmentes szegmens átlagára: egy liternél tavalyelőtt februárban és idén is 57 forintot regisztrált a Nielsen.
Az ásványvíz értékesítése eddig is kiemelkedően koncentrálódott a modern bolttípusokra, és a trend folytatódott. Immár az eladott mennyiség 78 százaléka jut a 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornákra; 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Habár az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas dús, érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet. Az arány a legutóbbi adatok szerint 62-33 százalék.
Az ízesített ásványvíz piaca a tavalyelőtti fellendülést követően mennyiségben majdnem 7 százalékkal csökkent. Ugyanakkor értékben 10 százalékkal többért adtak el ízesített ásványvizet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >