Csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése a vizeknél
Megállt az ásványvíz évek óta tartó növekedési trendje. Értékben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen a kiskereskedelmi forgalomban, 2008. március–2009. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac éves mérete valamivel 44 milliárd forint alá került. Mennyiségben a mínusz 3 százalék így is 868 millió litert meghaladó eladást jelent.Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el. Mennyiségben 76, értékben 80 százalék jut erre a kiszerelésre. A kereskedelmi márkákra a tavaly februári 46 százalék után idén 43 százalék jutott a mennyiségben mért forgalomból.
Egy liter dús ásványvizet idén februárban ugyanúgy átlagosan 44 forintért adtak el, mint tavalyelőtt a második hónapban. Hasonlóképpen stabil a szénsavmentes szegmens átlagára: egy liternél tavalyelőtt februárban és idén is 57 forintot regisztrált a Nielsen.
Az ásványvíz értékesítése eddig is kiemelkedően koncentrálódott a modern bolttípusokra, és a trend folytatódott. Immár az eladott mennyiség 78 százaléka jut a 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornákra; 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Habár az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas dús, érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet. Az arány a legutóbbi adatok szerint 62-33 százalék.
Az ízesített ásványvíz piaca a tavalyelőtti fellendülést követően mennyiségben majdnem 7 százalékkal csökkent. Ugyanakkor értékben 10 százalékkal többért adtak el ízesített ásványvizet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >