Csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése a vizeknél
Megállt az ásványvíz évek óta tartó növekedési trendje. Értékben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen a kiskereskedelmi forgalomban, 2008. március–2009. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac éves mérete valamivel 44 milliárd forint alá került. Mennyiségben a mínusz 3 százalék így is 868 millió litert meghaladó eladást jelent.Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el. Mennyiségben 76, értékben 80 százalék jut erre a kiszerelésre. A kereskedelmi márkákra a tavaly februári 46 százalék után idén 43 százalék jutott a mennyiségben mért forgalomból.
Egy liter dús ásványvizet idén februárban ugyanúgy átlagosan 44 forintért adtak el, mint tavalyelőtt a második hónapban. Hasonlóképpen stabil a szénsavmentes szegmens átlagára: egy liternél tavalyelőtt februárban és idén is 57 forintot regisztrált a Nielsen.
Az ásványvíz értékesítése eddig is kiemelkedően koncentrálódott a modern bolttípusokra, és a trend folytatódott. Immár az eladott mennyiség 78 százaléka jut a 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornákra; 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Habár az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas dús, érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet. Az arány a legutóbbi adatok szerint 62-33 százalék.
Az ízesített ásványvíz piaca a tavalyelőtti fellendülést követően mennyiségben majdnem 7 százalékkal csökkent. Ugyanakkor értékben 10 százalékkal többért adtak el ízesített ásványvizet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >