Csökkent a Hell Energy adózott eredménye az első fél évben
Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. árbevétele a korábbi évek dinamikus növekedése után az idei első fél évben csak kismértékben emelkedett, míg a pénzügyi eredmény soron elkönyvelt jelentős vesztesége miatt visszaesett az adózott nyeresége.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/07/HELL-ENERGY-Group_QP_production.jpg)
A társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal emelkedett
A Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámoló szerint a társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal, 74,296 milliárd forintról 77,060 milliárd forintra emelkedett 2023 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent.
Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően 10,958 milliárd forintot ért el. A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,839 milliárd forint nyereség 5,138 milliárdos veszteségbe fordult át, így az adózott eredmény 8,699 milliárd forintról 5,301 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.
A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal 213,717 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.
A vezetői jelentésben jelezték, hogy a fél év során folytatódtak a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházások. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.
A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százaléka újrahasznosított alumíniumból készült 2023 első felében – emelték ki.
Jelezték, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.
A menedzsment várakozása szerint 2023 és 2026 között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.
Korábbi közleményük szerint a Hell Energy 100 százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre, és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározó szereplővé vált. Az energiaital piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. 2011 nyarától a társaság saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit.
Kapcsolódó cikkeink
Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >