Csökkent a Hell Energy adózott eredménye az első fél évben
Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. árbevétele a korábbi évek dinamikus növekedése után az idei első fél évben csak kismértékben emelkedett, míg a pénzügyi eredmény soron elkönyvelt jelentős vesztesége miatt visszaesett az adózott nyeresége.

A társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal emelkedett
A Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámoló szerint a társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal, 74,296 milliárd forintról 77,060 milliárd forintra emelkedett 2023 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent.
Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően 10,958 milliárd forintot ért el. A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,839 milliárd forint nyereség 5,138 milliárdos veszteségbe fordult át, így az adózott eredmény 8,699 milliárd forintról 5,301 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.
A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal 213,717 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.
A vezetői jelentésben jelezték, hogy a fél év során folytatódtak a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházások. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.
A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százaléka újrahasznosított alumíniumból készült 2023 első felében – emelték ki.
Jelezték, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.
A menedzsment várakozása szerint 2023 és 2026 között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.
Korábbi közleményük szerint a Hell Energy 100 százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre, és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározó szereplővé vált. Az energiaital piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. 2011 nyarától a társaság saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit.
Kapcsolódó cikkeink
Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >