Csökkent a Hell Energy adózott eredménye az első fél évben
Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. árbevétele a korábbi évek dinamikus növekedése után az idei első fél évben csak kismértékben emelkedett, míg a pénzügyi eredmény soron elkönyvelt jelentős vesztesége miatt visszaesett az adózott nyeresége.
A Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámoló szerint a társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal, 74,296 milliárd forintról 77,060 milliárd forintra emelkedett 2023 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent.
Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően 10,958 milliárd forintot ért el. A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,839 milliárd forint nyereség 5,138 milliárdos veszteségbe fordult át, így az adózott eredmény 8,699 milliárd forintról 5,301 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.
A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal 213,717 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.
A vezetői jelentésben jelezték, hogy a fél év során folytatódtak a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházások. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.
A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százaléka újrahasznosított alumíniumból készült 2023 első felében – emelték ki.
Jelezték, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.
A menedzsment várakozása szerint 2023 és 2026 között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.
Korábbi közleményük szerint a Hell Energy 100 százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre, és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározó szereplővé vált. Az energiaital piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. 2011 nyarától a társaság saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit.
Kapcsolódó cikkeink
Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >