Csökkent a grill hipermarket-centrikussága
A grillkolbász zömét a kiskereskedelem még mindig a hipermarketekben forgalmazza, annak ellenére, hogy ott csökkent a forgalom. Növekszik viszont az eladás a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2 500 négyzetméteres csatornában. Ez együtt jár azzal, hogy növekszik a kereskedelmi márkás termékek súlya. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A piac mérete 1,3 milliárd forint felett mozog. Értékben mínusz 3, mennyiségben mínusz 17 százalékot regisztráltunk a grillkolbász kiskereskedelmi forgalmában, 2009. március–2010. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra – kilogrammonként 1 596 forintra.
A bolttípusok közül a hipermarket mennyiségi részesedése 62 százalékról 59-re csökkent. Ugyanakkor a 401–2 500 négyzetméteres szegmensben 32-ről 35-re nőtt. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 6 százalékon osztoznak.
Grillkolbászból a kereskedelmi márkás termékek részaránya, szinténmennyiségben, 20 százalékról 28-ra változott, egyetlen év alatt. A sertéshúsból készült termékek dominálnak a grillkolbászok között; mind értékben, mind mennyiségben 96 százalékos piaci részesedéssel. Utána következik a pulyka, majd a baromfi. Önkiszolgálásban adták el a termékek 99 százalékát, értéket tekintve.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >