Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt sem sikerült fellendíteni a fogyasztást. A német sörértékesítés jelentős visszaesést mutat, 2024 első felében a statisztikák 25,8 millió literes csökkenést mértek az előző évhez képest. Az alkoholos italok iránti érdeklődés csökkenése hosszú távú európai trendet tükröz, amely leginkább a fiatalabb generációk körében figyelhető meg – írja az Index.
Az elmúlt évtizedekben az egy főre eső alkoholfogyasztás csökkenése világjelenséggé vált: mind a hagyományos sörfogyasztás, mind a borok iránti érdeklődés mérséklődik Európa-szerte. Az adatok szerint az EU-ban gyártott alkoholos sör mennyisége is visszaesett, a 2023-ban előállított 32,5 milliárd liter mintegy 5 százalékkal marad el a korábbi évhez képest. Magyarországon az öt legnagyobb sörgyártó 2022 óta körülbelül 10 százalékos forgalmi visszaesést tapasztalt, míg Csehországban az egy főre jutó éves fogyasztás szintén csökkent.
A háttérben generációs változások is állnak. Az úgynevezett Z generáció – amelyre az egészségtudatos életmód és a tudatos alkoholfogyasztás jellemző – egyre kisebb mértékben van jelen a hagyományos alkoholpiacokon. A mindful drinking mozgalom, amely az alkohol mértékletes vagy teljes mellőzésére hívja fel a figyelmet, mind több követőt vonz a fiatalok körében. Az egészségtudatosabb életmód mellett az alkoholfogyasztás hosszú távú egészségügyi hatásai is jelentős szerepet játszanak ebben a döntésben.
A kínálat is reagál az új fogyasztói igényekre: a boltok polcain egyre több alkoholmentes sör, likőr és bor jelenik meg, és a gyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a szeszmentes termékek fejlesztésére. Az Anheuser-Busch InBev például célul tűzte ki, hogy 2025-re az eladott söreinek 20 százaléka alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >