Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt sem sikerült fellendíteni a fogyasztást. A német sörértékesítés jelentős visszaesést mutat, 2024 első felében a statisztikák 25,8 millió literes csökkenést mértek az előző évhez képest. Az alkoholos italok iránti érdeklődés csökkenése hosszú távú európai trendet tükröz, amely leginkább a fiatalabb generációk körében figyelhető meg – írja az Index.
Az elmúlt évtizedekben az egy főre eső alkoholfogyasztás csökkenése világjelenséggé vált: mind a hagyományos sörfogyasztás, mind a borok iránti érdeklődés mérséklődik Európa-szerte. Az adatok szerint az EU-ban gyártott alkoholos sör mennyisége is visszaesett, a 2023-ban előállított 32,5 milliárd liter mintegy 5 százalékkal marad el a korábbi évhez képest. Magyarországon az öt legnagyobb sörgyártó 2022 óta körülbelül 10 százalékos forgalmi visszaesést tapasztalt, míg Csehországban az egy főre jutó éves fogyasztás szintén csökkent.
A háttérben generációs változások is állnak. Az úgynevezett Z generáció – amelyre az egészségtudatos életmód és a tudatos alkoholfogyasztás jellemző – egyre kisebb mértékben van jelen a hagyományos alkoholpiacokon. A mindful drinking mozgalom, amely az alkohol mértékletes vagy teljes mellőzésére hívja fel a figyelmet, mind több követőt vonz a fiatalok körében. Az egészségtudatosabb életmód mellett az alkoholfogyasztás hosszú távú egészségügyi hatásai is jelentős szerepet játszanak ebben a döntésben.
A kínálat is reagál az új fogyasztói igényekre: a boltok polcain egyre több alkoholmentes sör, likőr és bor jelenik meg, és a gyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a szeszmentes termékek fejlesztésére. Az Anheuser-Busch InBev például célul tűzte ki, hogy 2025-re az eladott söreinek 20 százaléka alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump súlyos vámokat helyezett kilátásba az Európai Unióból származó alkoholtermékekre válaszul az amerikai whiskey-re bejelentett uniós vámra
Donald Trump amerikai elnök súlyos vámokat helyezett kilátásba csütörtökön az…
Tovább olvasom >Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >