Csökken a sörfogyasztás, emelkedik a borfogyasztás Csehországban
Csökken a sörfogyasztás és emelkedik a borfogyasztás Csehországban – derült abból az elemzésből, amelyet kedden hozott nyilvánosságra Prágában a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ).
Míg 2005-ben az egy lakosra jutó sörfogyasztás elérte a 164 litert, ami az eddigi csehországi rekord, addig 2010-ben ez a mutató 145 literre esett vissza, ami viszont negatív rekord.
A statisztikai hivatal elemzése szerint 2005-től kezdve folyamatosan csökken a csehek sörivó kedve: 2006 és 2007: egyaránt 159 liter, 2008: 157 liter, 2009: 151 liter és 2010: 145 liter. A tavalyi végleges adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre.
A cseh sörgyárak szövetsége, amely az utóbbi években több országos felmérést is készíttetett ebben a témában, megerősítette a statisztikai hivatal kimutatásait. A szövetség szerint míg 2007-ben egy cseh férfi hetente átlagban 9,5 félliteres korsó sör öntött le a garaton, tavaly már csak 7,7 korsót.
A statisztikai hivatal szerint a csehek kiadásait erősen befolyásolta a gazdasági válság, s ennek következtében 2008-tól kezdve minden területen érezhető a takarékoskodás.
„A sörfogyasztás visszaesésének több oka van. Elsősorban az, hogy hosszú távon változik a csehek életmódja, a munkahelyeken egyre nagyobb a nyomás a munkaidő hatékony kihasználására, s nem utolsósorban az is, hogy a nagy sörfogyasztó, szocializmusban felnőtt generációk lassan távozóban vannak” – kommentálta a felmérés eredményeit Jan Vesely, a sörgyárak szövetségének ügyvezető elnöke.
Csehországban a férfiak mintegy 90 százaléka, a nőknek pedig 50-60 százaléka rendszeres sörfogyasztó. A férfiak hetente átlag háromszor, míg a nők kétszer isznak sört. A nyolcvanas-kilencvenes években általános volt a heti négy-ötszöri sörözés.
Életmódváltásra vall, hogy jól kivehető a borfogyasztás növekedése. Míg 1992-ben egy cseh lakosra 15 liter elfogyasztott bor jutott, addig 2010-ben már 19,4 liter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >