Csökken a marketingköltés, nő az ügyfélkör – mi a kkv-k sikerének titka?

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 16. 10:22
🎧 Hallgasd a cikket:

Tízből nyolc magyar kis- és középvállalkozás aktívan dolgozik vevőkörének bővítésén – derül ki a K&H bizalmi index 2025 harmadik negyedéves friss kutatási eredményeiből. Míg tavaly a cégek 74 százaléka foglalkozott ügyfélszerzéssel, addig idén már 83 százalék. A legnépszerűbb módszerek közé a személyes kapcsolatok felhasználása és az ajánlás tartozik: ma már minden második vállalkozás ezekre építi üzleti növekedését.

A kkv-k körében a személyes kapcsolat és az ajánlás bizonyult a leggyakoribb és legsikeresebb módszernek, ugyanis 56 százalékuk építi erre elsődlegesen ügyfélszerzési stratégiáját. Ez a megközelítés nem csupán a bizalmat építi az ügyfelekben, de fenntartható és hatékony módon segíti a vállalkozásokat abban, hogy új vásárlókat érjenek el és hosszú távú partnerségeket alakítsanak ki.

Miközben az online és offline hirdetések alkalmazásának aránya mérséklődött, a további lehetőségek kerültek előtérbe: a kollaboráció 27 százalékkal, a közösségi média 17 százalékkal, valamint a promóciók és akciók 15 százalékkal továbbra is meghatározó szerepet játszanak az ügyfélkör bővítésében. Ezek a csatornák a kreatív együttműködésre és az élményalapú kapcsolattartásra helyezik a hangsúlyt, ami erősíti a kkv-szektor közösségi és üzleti hálózatait.

maradt a régi fókusz: a meglévő ügyfelek értéke felbecsülhetetlen

Bár a vállalkozások egyre aktívabbak az új vásárlók megszerzésében, a legtöbben továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a meglévő kapcsolatok ápolására. A kutatás szerint tízből négy cég számára az ügyfélmegtartás kiemelt stratégiai cél, ami a tudatos, hosszú távú gondolkodás egyik fő mutatója, míg további 51 százalékuk szerint a meglévő ügyfelek megtartása legalább olyan fontos, mint az új ügyfélkör bővítése.

“A magyar kis- és középvállalatok stabil alapokra építenek: értékelik a már kialakult ügyfélkapcsolatokat, és a bizalomra, lojalitásra építve tervezik a jövőt. A személyes kapcsolatok erősítése nemcsak eredményes, hanem költséghatékony is, így több forrás maradhat az innovációra és fejlesztésre. A K&H: üzletet ide! kollaborációs pályázat és az üzleti reggelik is ezt a szemléletet támogatják, hiszen céljuk, hogy a kkv-k inspiráló példákon keresztül, közös gondolkodással és kapcsolatépítéssel erősítsék üzleti közösségüket”

hangsúlyozta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A kutatás eredményei szerint az ügyfélszerzés iránti aktivitás főként a szolgáltató szektorban, Közép-Magyarországon, valamint a 20-100 millió forint közötti árbevételű cégek körében növekedett az előző évhez képest. Ez azt mutatja, hogy ezek a vállalkozások kiemelten építenek a piac dinamizmusára és nyitottak az új lehetőségek kihasználására.

“A növekedésre nyitott vállalkozások jellemzően ott találhatók, ahol a piac dinamikusan fejlődik, a cégek pedig stabil alapokon működnek. Ez különösen igaz a szolgáltató szektorra, ahol az új ügyfelek megszerzése gyorsan kézzelfogható eredményeket hozhat. Mi a K&H-nál örömmel látjuk, hogy egyre több kkv épít tudatos, kapcsolatközpontú stratégiára, amely hosszú távon a magyar gazdaság egészének fejlődését támogatja”

– tette hozzá a szakember.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink