Csökken a kisboltok száma, hódít a hipermarket és a diszkont
Csaknem 1200 kis alapterületű élelmiszerbolt szűnt meg tavaly, a hipermarketek aránya 20 százalékkal, a diszkonthálózatoké hét százalékkal nőtt.A szűk választékot kínáló
kis boltok helyett egyre több vásárló a nagy eladóterű, modern üzleteket választja
– utalt a boltfogyás okaira Szalóky Tóth Judit, a Nielsen piackutató vállalat
igazgatója. Minden harmadik forint az Auchan, Cora, Interspar vagy Tesco pénztárába kerül.
Tavaly év végén összesen 21
959 általános élelmiszerbolt működött, az egy évvel korábbi 23 086-hoz képest. Ez
öt százalékos csökkenés. Ugyanakkor egyre
nő a valamely kereskedelmi lánchoz tartozó, nagy eladóterű, modern boltok
szegmense. A hipermarketek száma öt
év alatt több mint duplájára nőtt, és tavaly év végén 109 működött belőlük. A
növekedés mértéke egyik évről a másikra 20 százalék volt.
A 464 egységből álló diszkont hálózat hét százalékkal haladja
meg az előző évit, míg a múlt év végén regisztrált 374 szupermarket hat százalék
pluszt jelez az előző évhez képest.
Az élelmiszer kiskereskedelmi forgalmából két bolttípus
növelte piaci részesedését múlt évben. A diszkont 16-ról 18 százalékra, a hazai
tulajdonban lévő lánc pedig 29-ről 30-ra. Az összforgalomból 28,5 százalék
jutott tavaly a hipermarketre, ez kevesebb mint fél százalékpontos növekedés az
egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >