Csökken a kisboltok száma, hódít a hipermarket és a diszkont
Csaknem 1200 kis alapterületű élelmiszerbolt szűnt meg tavaly, a hipermarketek aránya 20 százalékkal, a diszkonthálózatoké hét százalékkal nőtt.A szűk választékot kínáló
kis boltok helyett egyre több vásárló a nagy eladóterű, modern üzleteket választja
– utalt a boltfogyás okaira Szalóky Tóth Judit, a Nielsen piackutató vállalat
igazgatója. Minden harmadik forint az Auchan, Cora, Interspar vagy Tesco pénztárába kerül.
Tavaly év végén összesen 21
959 általános élelmiszerbolt működött, az egy évvel korábbi 23 086-hoz képest. Ez
öt százalékos csökkenés. Ugyanakkor egyre
nő a valamely kereskedelmi lánchoz tartozó, nagy eladóterű, modern boltok
szegmense. A hipermarketek száma öt
év alatt több mint duplájára nőtt, és tavaly év végén 109 működött belőlük. A
növekedés mértéke egyik évről a másikra 20 százalék volt.
A 464 egységből álló diszkont hálózat hét százalékkal haladja
meg az előző évit, míg a múlt év végén regisztrált 374 szupermarket hat százalék
pluszt jelez az előző évhez képest.
Az élelmiszer kiskereskedelmi forgalmából két bolttípus
növelte piaci részesedését múlt évben. A diszkont 16-ról 18 százalékra, a hazai
tulajdonban lévő lánc pedig 29-ről 30-ra. Az összforgalomból 28,5 százalék
jutott tavaly a hipermarketre, ez kevesebb mint fél százalékpontos növekedés az
egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >